Сторінки:
1
2
3
..
5 |
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Електромобілі. Tesla та ін..
Здається на Форумі ще не піднімалася ця тема.
Що ви думаєте про перспективи автомобільного транспорту з електродвигуном?
Ще пару років тому про це говорили лише чисті ентузіасти. Зараз уже в різних
країнах починаються генеруватися національні програми переходу на персональний
електротранспорт, за деякими даними провідні автокомпанії скупляють заводи з
виробництва акумуляторів. Оптимісти обіцяють початок масового переходу на
електромобілі уже за 5 років.
З того, що я читав чи чув, я так зрозумів, що дискусії ведуться навколо наступних
питань:
- ціна. Ціни високі, проте не захмарні (50-70К доларів). Як завжди, після популяризації
товару та розвитку промбази ціни падають у кілька разів. А це вже співмірно з
середнім авто.
- тех.показники. Вважалося, що електромобіль не може бути швидким. Тесла заявляє
про розгін до 100км за 6 секунд. Є думки, що електромотори в принципі "шустріші" за
двигуни згорання.
- економічність. Розхід електрики ( в перерахунку на гроші) на порядки менший за
розхід бензину. Але є проблеми з вартістю акумуляторів, які мають властивість
"зношуватися". Ще один шрих - зарядка від гальмування.
- екологічність. У частині вихлопних газів - безперечно. Проте є питання щодо
утилізації великої кількості використаних акумуляторів.
- зручність. Про довжині пробігу акумулятор уже співмірний з бензобаком. Але є
великі сумніви, що в наших містах буде можливість зручно доступитися до розетки.
- маневреність, зручність управління і тп. Обіцяють значну перевагу над
традиційниками за рахунок практичної відсутності системи трансмісії. Ніяких
коробок передач, вища маневреність.
- готовність суспільства. Споживання електрики може вирости чи не в рази. Чи
вистачить її тоді? І як бути з слабими електромережами?
Цікаво, чи побачимо ми таки електомобілі на наших вулицях?
|
|
Юрій Сєров
Модератор
Повідомлень: 10460
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: оптимістичний
|
|
Перспективи є, але вони далекі.
У наших реаліях мабуть ще є й інші чинники, наприклад обслуговування, запчастини і
т.д.
А по тих пунктах:
- справді задорого;
- розгін мабуть не є таким критичним фактором. Принаймні для громадського
транспорту.
- економічність? не знаю... вартість автівки може перекрити цю економічність;
- з утилізацією акумуляторів ми вже зараз маємо проблеми. А що буде далі?
- з зарядками справді може виникнути проблема. Можливо, навіть швидше
організаційна. Маю купу знайомих, які ходять з розрядженими мобілками.
- про маневреність - не пойняв. Що бензиновим бракує? Акумулятори також мають не
малу вагу.
Думаю, до чисто електричних ще далеко. Наразі експлуатуються гібриди -
бензин/електрика. При швидкості >30 км/год вмикається бензиновий двигун, який
заряджає акумулятори. Мав щастя покататися на Тойоті Пріус. Важкувата і повільна
машина. Єдиний плюс - західні уряди дотують придбання екологічних машин.
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Цитата: | - про маневреність - не пойняв. |
Теоретично є можливість значно вдосконалити ходову машини. Аж до встановлення
окремого двигунця на кожне колесо (теоретично).
Цитата: | економічність? не знаю... вартість автівки може перекрити цю економічність;
|
Традиційно після кількох років виходу нової технології вона здешевлюється в
кілька разів.
Цитата: | Думаю, до чисто електричних ще далеко. Наразі експлуатуються гібриди -
бензин/електрика. При швидкості >30 км/год вмикається бензиновий двигун, який
заряджає акумулятори. Мав щастя покататися на Тойоті Пріус. Важкувата і повільна
машина. Єдиний плюс - західні уряди дотують придбання екологічних машин.
|
Власне гібриди критикуються. Адже зберігаються усі мінуси бензинових і
добавляється зайва компонента. Це так само, якби на початку минулого століття
випускали якісь машини, що возять зі собою коняку
Цитата: | Думаю, до чисто електричних ще далеко. |
Це напевно. Але питання, "багато" - то скільки? Припускаю, що окремі компактні
європейські країни можуть перейти досить швидко (до 10 років). У нас це буде довга
історія, у нас ще старенький Москвіч займає свою долю ринку
|
|
Рост
Модератор
Повідомлень: 3710
Зареєстрований: 3-4-2003
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: є
|
|
Я би бачив скріше майбутнє за водневими двигунами: і вихлоп - чистий кисень , і нема основного недоліка електромобіля -
заряджання акумулятора. Бо якщо акумулятор сів, як би тобі не було потрібно їхати
вже, але скількись там годин на зарядку мусиш потратити. А це настільки вагомий
недолік, що перекриває усі плюси.
|
|
Тарас Гулка
Академік
Повідомлень: 899
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: м.Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: стабільний
|
|
Недавно один оком бачив по ТВ передачу про електромобілі. В Китаї зараз велик бум
на них. За 17тис. у.о можна взяти авто, яке їздитеме до 300 км на одній зарядці. При
чому уряд може субсидіювати до 50% вартості авта. Взагалі говорили про якісь авто
за 4-5 тис., але цей момент я прослухав.
Стосовно підзарядки, то виробники авто планують робити мережу "заправок" на
великих магістралях. Суть така - вам обмінюють розряджений акумулятор на
заряджений, щоб не чекати. Мені чомусь згадався принцип перекладних коней в старі
часи. Таким чином усувається основний недолік - очікування зарядки.
Доречі, знайшли ще один недолік таких авто - їх бесшумність. За рахунок
електромотора - машинка їде дуже тихо, як результат - велика кількість аварій і
наїздів на пішоходів, які привикли орієнтуватись на шум. В результаті уряд Японії
вже прийняв закон, який зобов'язує виробників ставити на електромобілі звукові
імататори роботи звичайого мотора
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Цитата: | : і вихлоп - чистий кисень |
Може чиста вода?
|
|
Demyan
Почесний Академік
Повідомлень: 2722
Зареєстрований: 15-4-2004
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: кращий ніж вчор
|
|
ІМХО - коли закінчиться у світі нафта - тоді це буде актуальним..зараз
нафтотрейдери мають значно більше грошей ніж ті хто хоче виробляти, а отже будуть
витянсти всі ті штучки.
|
|
Demyan
Почесний Академік
Повідомлень: 2722
Зареєстрований: 15-4-2004
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: кращий ніж вчор
|
|
але це ще не кінець машини можуть їздити і на мочі
http://news.auto.meta.ua/~avtonovosti/posts/@256157/
|
|
Тарас Сокальський
Почесний Академік
Повідомлень: 1156
Зареєстрований: 25-4-2003
Місто: Чернівці
Нема на форумі
Настрій: Бойовий
|
|
Цитата: | Є думки, що електромотори в принципі "шустріші" за двигуни згорання. | Однозначно. Тільки якщо без прив'язки до джерела живлення (той самий
тролейбус -- динаміка явно краща, ніж в автобуса тієї ж "вагової категорії" ) Цитата: | Споживання електрики може вирости чи не в рази. Чи вистачить її тоді? І як бути з
слабими електромережами? | При зарядці акумуляторів
(особливо централізованій) нескладно невеличкими "організаційними заходами"
змістити пік споживання на нічний період, тим самим радикально розв'язавши
проблему нерівномірності завантаження мережі. "Слабі електромережі" -- це
проблема низьковольтних вуличних і будинкових ліній, а централізована "заправка"
однозначно повинна мати свій високовольтний фідер і підстанцію. Хто ж хоче
заряджатися в себе вдома -- хай шукає можливості привести лінію у відповідність до
своїх потреб.
Тож залишаються проблеми вартості акумуляторів, їх ваги, утилізації і можливості
масового розширення виробництва при тотальному переході на електромобілі.
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Інший цікавий електомобіль - Шевроле Волт http://en.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt
В якомусь сенсі він видається цікавішим за Теслу.
У нього є бензиновий двигун, але він використовується лише для підзарядки
акумуляторів (тобто не ускладнює ходову машини). Це дозволяє понизити ємкість
акумуляторів, яких вистачає лише на 64 км (ніби для міської поїздки). Проте в режимі
підзарядки від бензинового двигуна авто вже може проїхати 1 тисячу кілометрів.
Заряджатися авто може від звичайної електромережі.
Таке рішення виглядає більш адаптованим до наших реалій.
До речі, таке питання (чисто риторичне )
А як розмитнити Теслу, якщо хтось її притарабанить в Україну? Мито ніби ж від
кубиків рахується, а там їх і немає
|
|
Тарас Сокальський
Почесний Академік
Повідомлень: 1156
Зареєстрований: 25-4-2003
Місто: Чернівці
Нема на форумі
Настрій: Бойовий
|
|
Цитата: | Мито ніби ж від кубиків рахується, а там їх і немає | Ну от і
рахуємо -- 0*х=0
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Уявляю собі обличчя митника при такій "математиці".
|
|
Тарас Сокальський
Почесний Академік
Повідомлень: 1156
Зареєстрований: 25-4-2003
Місто: Чернівці
Нема на форумі
Настрій: Бойовий
|
|
Доведеться вивести окрему невеличку формулку для його кишені?
А взагалі то треба глянути -- в митних тарифах мав би існувати відповідний пунктик
для електротранспорту -- електрокари/навантажувачі ж якось ввозять.
|
|
Павло Жежнич
Модератор
Повідомлень: 1139
Зареєстрований: 24-11-2002
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Цитата: | Оригінальне повідомлення від Рост
Я би бачив скріше майбутнє за водневими двигунами: і вихлоп - чистий кисень , і нема основного недоліка електромобіля -
заряджання акумулятора. Бо якщо акумулятор сів, як би тобі не було потрібно їхати
вже, але скількись там годин на зарядку мусиш потратити. А це настільки вагомий
недолік, що перекриває усі плюси. |
Мені згадалася передача про перспективи автомобілебудування на Діскавері. Там
показували серйозні розробки ще одного джерела енергії - повітря! А механізм дуже
простий: авто рухається за рахунок випуску стисненого повітря з балону. З
екологічної точки зору все ідельно. Єдине, щоб балон із стисненим повітрям був
надійний .
|
|
Юрій Сєров
Модератор
Повідомлень: 10460
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: оптимістичний
|
|
Шевроле Вольт реалістичніший варіант, імхо.
http://chevrolet.hcars.ru/volt
Не зовсім екологічна, але усувається багато проблемних моментів.
|
|
Юрій Сєров
Модератор
Повідомлень: 10460
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: оптимістичний
|
|
Виявляється, електромобілі мають ще один недолік - вони занадто тихо їздять і це
створює небезпеку для пішоходів.
Тому автовиробники змушені ставити на них динаміки і крутити "рінгтони"
http://habrahabr.ru/blogs/the_future_is_here/72585/
|
|
Тарас Сокальський
Почесний Академік
Повідомлень: 1156
Зареєстрований: 25-4-2003
Місто: Чернівці
Нема на форумі
Настрій: Бойовий
|
|
Юрку, читаємо уважніше тему: Цитата: | Оригінальне повідомлення від Тарас Гулка, написано 16-7-2009 в 08:15
.....................................................
Доречі, знайшли ще один недолік таких авто - їх бесшумність. За рахунок
електромотора - машинка їде дуже тихо, як результат - велика кількість аварій і
наїздів на пішоходів, які привикли орієнтуватись на шум. В результаті уряд Японії
вже прийняв закон, який зобов'язує виробників ставити на електромобілі звукові
імататори роботи звичайого мотора
|
|
|
Юрій Сєров
Модератор
Повідомлень: 10460
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: оптимістичний
|
|
Таки неуважний. Але і про рингтони там не
було . Більшості виробників звичайний шум
двигуна не підходить і вони видумують всякі дурниці типу звук боліда Ф-1 чи
космічного корабля.
Цікаво, чи нашим споживачам постачатимуть машинки обладнані шансоном?
|
|
Ігор Кіт
Новак
Повідомлень: 1
Зареєстрований: 29-9-2009
Місто: Lviv
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Електрокари мають одні проблему - батареї
потрібні елементи, які б були:
легкими,
ємними,
стійкими до перепадів температур,
дешевими,
не забруднювали довкілля
поки ці всі питання не вирішться - мало шансів у електрокарів.
А тесла вроді рулить
km-creative.org.ua - Сходи, двері з масиву дуба. Антикварні меблі.
|
|
Юрій Сєров
Модератор
Повідомлень: 10460
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: оптимістичний
|
|
Ще один крок до впровадження електромобіля в побут:
http://korrespondent.net/tech/technews/1027415
|
|
Юрій Іленков
Новак
Повідомлень: 6
Зареєстрований: 15-1-2009
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Насправді є набагато більше інформації і нові види електричних двигунів,
інформація до якої свідомо обмежують доступ.
і тому в людей виникає хибна думка, що електомобілі незручні, неекономічні і ще
багато "не"
|
|
Sashko Nedoviziy
Академік
Повідомлень: 302
Зареєстрований: 24-2-2009
Місто: Файне місто Львів
Нема на форумі
Настрій: ...ergo sum
|
|
Юрію, як на мене, проблема електромобіля аж одна — заправка. Уявіть, що Ви
приїхали, припустимо, своїм комфортним електроседаном відпочити в Карпати.
Приміром, в Яблуницю. Хатки біля дороги, за хребтом Буковель, обабіч хребта види —
шик. Питання: як власники садиби, де Ви зупинились, порахують Вам «заправку»
Вашого електромобіля?
Я би сам залюбки їздив щонайменше дизель-електричним гібридом (виробник мого авто
навіть песика з’їв вже в тій області, але ці машини навіть в Європі коштують як ...
дуже непогані представники «старої школи» дизелів та ДВЗ), бо на ньому я можу
заїхати набагато далі, ніж аналогічною машиною з бензиновим двигуном. Менше
викидів, краща динаміка. Але до нас цих машин не возять. Що ж казати про геть
електричний автомобіль?
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
От як вирішується проблема на Вольт
http://ru.wikipedia.org/wiki/Chevrolet_Volt
Цитата: | На автомобиле установлен генератор электроэнергии — двигатель внутреннего
сгорания мощностью 53 кВт, объём 1 литр, 3 цилиндра. Volt работает в режиме
электромобиля до скорости 160 км/ч. После этого, при работе двигателя внутреннего
сгорания, может включаться генератор для подзарядки аккумуляторов.
Топливный бак — 45 литров. Этого топлива и полной зарядки аккумуляторов
достаточно для пробега 1000 км (640 миль)[1]. Аккумуляторы также запасают энергию
рекуперативного торможения. Стоимость пробега 100 миль составит $2,75[2].
В версии с топливными элементами на борту вместо двигателя внутреннего сгорания,
топливные баки хранят 4 кг водорода. |
|
|
Sashko Nedoviziy
Академік
Повідомлень: 302
Зареєстрований: 24-2-2009
Місто: Файне місто Львів
Нема на форумі
Настрій: ...ergo sum
|
|
Цікаво, дякую за посилання, Андрію. Проте, тоді залишаються два питання.
Перше - ДВЗ потужністю 53 кВт то ~65 к.с., такий мотор, припустимо, стоїть на Сітроені
С1.
Друге - утилізація акумуляторних батарей електрокара.
Інакшими словами, вони досі не надто «екологічні». Як на мене.
Повертаючись до двигуна.
Біля 100 г/... км викидів СО2 показує двигун згаданого Сітроена, який аналогічний
«Вольту». За заявленими виробником «Вольта» даними, 45 л пального вистарчає на 1000
км. Або 4.5л на 100 км. Такі ж витрати показує дизельний 1.6-літровий 115-сильний Citroen C4,
наприклад, хетчбек C-класу. По трасі. По місту його витрати виростають в до ~6 л
соляри на 100 км.
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
ну це ж соляра...
Я в тому нічого не петраю, може я зараз ляпну дурницю. Але наскільки я зрозумів,
основна фішка електромобілів типу Вольта це те, що вони підзаряджаються від
гальмування, тобто ця енергія не йде на вітер, а частково повертається. Тому при
русі по місту вони починають переважати звичайні авто, а на трасі ця перевага не
так відчутна.
|
|
Сторінки:
1
2
3
..
5 |