Форум Рідного Міста
Ви не ввійшли [Ввійти - Зареєструватися]
Вниз

Версія для друку  
Автор: Тема: Чайові. Давати, не давати, як давати?
Андрій Пелещишин
Адміністратор
********

Фотографія користувача


Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 14-5-2009 у 21:22
Чайові. Давати, не давати, як давати?


Ця тема здається ще не обговорювалася на Форумі.
Чи варто давати чайові? Якщо варто - то кому саме давати, а кому не давати (офіціанти, перукарі, таксисти, сторожі на стоянках....)? Скільки давати (5%, 10%, залишати здачу ....?). Як давати? Питань по темі в принципі є досить багато.

В обговореннях на цю тему я зустрічав наприклад такі думки:
давати треба, бо в офіціантів низька зарплата, і це їхній основний прибуток;
давати треба, бо інакше погано обслужать;
давати не треба, бо балуєм співробітників сервісів, які потім починають просто вимагати.

Крім того, часто відзначається тонка грань між чайовими та хабарем. Наприклад, чому 20-ка для дільничного лікаря чи лікаря швидкої - це хабар, а 20-ка для офіціанта - це "на чай".
Зустрічав навіть думку, що і менеджеру в салоні можна дати чайові, якщо він підкаже гарну покупку.
Я не маю стійкого бачення. Єдине, що знаю, що не вмію давати чайові. :) Тобто якось гублюся і не розумію правильну послідовність дай та розмір сум.




Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Ярема П.
Почесний Академік
*****

Фотографія користувача


Повідомлень: 2223
Зареєстрований: 10-2-2005
Нема на форумі

Настрій: І навіщо я день почав з читання новин?

[*] написано 14-5-2009 у 22:00


Давати, звичайно. Але справа тут в тому, наскільки ви відчуваєие, чи треба дати чи ні. Якщо сервіс був на рівні, чекати не довелося, хавка смакувала, ніхто не грубив, косо не дивився, то відповідно і оцінюєте, в межах розумного.
Я недавно ровер купляв. Сідло було взагалі ніяке, думав може можна поміняти. Але то був супермаркет, зняти з іншого і переставити не вдалося. Слово за слово з менеджером-продавцем з того відділу, пригадав він, що одне сідло було трохи браковане, і лишилося для відправки назад, звідки прийшло. Приніс показав. Брак полягав в відсутності гайки і сліду від клейкої стрічки. Ясно, що я його взяв, гайку вдома знайшов. І відповідно дав хлопцеві на пиво відразу. Як не як старався для клієнта, не послав, не віднєкувався і т.д., задовольнив мої потреби по людськи.

Взагалі, якщо ти задоволений, то максимум 15% від того, що ти заплатив (ресторани, бари з обслугою).

Тут така штука, тіпси - це матеріальний додатковий стимул для обслуговуючого персоналу. Я на 99% впевнений, що наступний раз, як мені щось буде треба, то там мене впізнають і обслужать першого.






Перевір МОВУ переглядача!
\"Дивовижний народ українці! Найбільші його вороги сконали своєю смертю\" І. Драч
Переглянути профіль користувача Зайти на домашню сторінку користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Андрій Пелещишин
Адміністратор
********

Фотографія користувача


Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 14-5-2009 у 22:04


Цитата:
Тут така штука, тіпси - це матеріальний додатковий стимул для обслуговуючого персоналу. Я на 99% впевнений, що наступний раз, як мені щось буде треба, то там мене впізнають і обслужать першого.

Зрозуміло.

Але чи не виховуємо ми ситуацію, коли без чайових взагалі нічого рухатися не буде? Я не випадково навів приклад лікарів - кожен віддячувався лікарям, а тепер багато лікарів без "подяки" навіть не подивиться на тебе.

До речі, тема з'явилася вчасно. Сьогодні бачив, що у Львові на вихідні буде "день кельнера".




Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Ярема П.
Почесний Академік
*****

Фотографія користувача


Повідомлень: 2223
Зареєстрований: 10-2-2005
Нема на форумі

Настрій: І навіщо я день почав з читання новин?

[*] написано 14-5-2009 у 22:21


Це вже викривлення. Справа в тому, що в нас незвикли виконувати свою роботу, за яку платять, на належному рівні. А тіпси - за "over" старання.



Перевір МОВУ переглядача!
\"Дивовижний народ українці! Найбільші його вороги сконали своєю смертю\" І. Драч
Переглянути профіль користувача Зайти на домашню сторінку користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Demyan
Почесний Академік
*****

Фотографія користувача


Повідомлень: 2722
Зареєстрований: 15-4-2004
Місто: Львів
Нема на форумі

Настрій: кращий ніж вчор

[*] написано 15-5-2009 у 09:13


Брєд повний ті чаєві....

Людина працює на роботі за те отримує гроші, яка в неї з/п це питання до інших людей, раз людина влаштувалася на роботу значить повинна виконувати її за ту з/п яку їй дають іналежного сервісу/якості.
Наприклад офіціант має облсуговувати на відповідно рівні, чи менеджер...і він отримує зато з/п. Не подобається з/п не вміє робити правильно - допобачення. Але нажаль такого немає ніде.
Хто виграє від тих чаєвих? Тільки власники закладів, даючи чаєві - ви "даєте" зарплату робітникові, який у вас не працює, а це обовязок власника - працівник працює добре страється, немає скарг - підніми йому з/п, але власники того не роблять а тішаться з того що дадуть мінімальну з/п а далі - "хочеш більше обслуговуй клієнта він тобі заплатить".

Облужили вас добре - я важаю що має бути відповідні книжки, записи - де можна поставити рівень обслуговування працівника, а вже потім роботадавець нехай аналізує і вирішує кому з працівників дати "чаєві".
Переглянути профіль користувача Зайти на домашню сторінку користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Андрій Пелещишин
Адміністратор
********

Фотографія користувача


Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 15-5-2009 у 09:20


Цитата:
Облужили вас добре - я важаю що має бути відповідні книжки, записи - де можна поставити рівень обслуговування працівника, а вже потім роботадавець нехай аналізує і вирішує кому з працівників дати "чаєві".

До речі, правильно.

Цитата:
Я недавно ровер купляв. Сідло було взагалі ніяке, думав може можна поміняти. Але то був супермаркет, зняти з іншого і переставити не вдалося. Слово за слово з менеджером-продавцем з того відділу, пригадав він, що одне сідло було трохи браковане, і лишилося для відправки назад, звідки прийшло. Приніс показав. Брак полягав в відсутності гайки і сліду від клейкої стрічки. Ясно, що я його взяв, гайку вдома знайшов. І відповідно дав хлопцеві на пиво відразу. Як не як старався для клієнта, не послав, не віднєкувався і т.д., задовольнив мої потреби по людськи.

Менеджер молодець. Таки продав той велосипед, то сідло недокомлектоване, та й ще на пиво заробив :)
Я жартую, напевне конкретно той чоловік справді захотів допомогти.
Інше хвилює (я вже з таким зустрічався). Це коли різного роду продавці, менеджери та й офіціанти можуть штучно створити ситуацію, що ти ще їм почуваєшся зобов'язаним.




Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Ярема П.
Почесний Академік
*****

Фотографія користувача


Повідомлень: 2223
Зареєстрований: 10-2-2005
Нема на форумі

Настрій: І навіщо я день почав з читання новин?

[*] написано 15-5-2009 у 11:56


Цитата:
Оригінальне повідомлення від Андрій Пелещишин
Менеджер молодець. Таки продав той велосипед, то сідло недокомлектоване, та й ще на пиво заробив :)
Я жартую, напевне конкретно той чоловік справді захотів допомогти.
Інше хвилює (я вже з таким зустрічався). Це коли різного роду продавці, менеджери та й офіціанти можуть штучно створити ситуацію, що ти ще їм почуваєшся зобов'язаним.


З оригінальним сідлом на ровері було все ок, просто воно мені не відповідало. Звичайно, ровер я купив би в будь-якому випадку, так що свою роботу він виконав. А вже пошук сідла - це вже екстра, цього він робити не повинен, так що мої чайові цілком заслужені. Враховуючи, що купівля нового сідла в порівнянні з чайовими то дійсно мало. Так що і я лишився задоволеним, і він.

Щодо створеної штучно ситуації, то, якщо чесно, треба дивитися добре в два ока, щоб не бути обмахльованим. В такій ситуація я здатен винити себе - де мої очі були, як купували??!!!




Перевір МОВУ переглядача!
\"Дивовижний народ українці! Найбільші його вороги сконали своєю смертю\" І. Драч
Переглянути профіль користувача Зайти на домашню сторінку користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Тарас Ільчишин
Модератор
******



Повідомлень: 473
Зареєстрований: 26-12-2005
Місто: Львів-Наукова
Нема на форумі

Настрій: Настрій не вказаний

[*] написано 15-5-2009 у 15:16


часто даю чайові, особливо в перукарні )) якщо файний настрій, то то може бути і 50 і 100%, так само в ресторанах, барах, але там вже менше в процентному відношенню. Знаю, що людині буде приємно, бо мені також часто давали чайові, зараз трохи робота інша, то рідше.
Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Sashko Nedoviziy
Академік
****

Фотографія користувача


Повідомлень: 302
Зареєстрований: 24-2-2009
Місто: Файне місто Львів
Нема на форумі

Настрій: ...ergo sum

[*] написано 15-5-2009 у 15:47


Чайові для офіціантів (кельнерів) в Європі складають 5-15% рахунку. Скажімо, у Франції кельнери можуть жити лише на чайові - в ряді випадків з/п як такої вони не отримують. Ближче до нас - дещо інакше. Мав справи з цією сферою свого часу. Не суттєво, де і як. Але чайові складали від 40 до 60% заробку кельнерів. А в Японії за чайові просто образяться - для них забезпечити файне обслуговування є головною метою і чайові вони вважають образою, натяком, що вони зле працюють і треба працювати краще.... ну то таке...

Сам лишаю 5-10%, але тільки в тому випадку, коли задоволений був усім - швидкістю, якістю обслуги. Дико курвлюсь, коли вимагають оплатити замовлення одразу (напр., в кафе під дашком тканевим за Ратушею). Тоді не дочекаються.

Стосовно не-ресторанів.

Залежно від ситуації. Якщо був би варіант, подібний до описаного Яремою - так, щось точно лишив би. В інших випадках... сам був продавцем і якщо мінімально відчуваю, що мені щось "впарюють" - то не куплю зумисне. Грошей, звісно ж, не лишу. Хороших продавців у Львові - серед тих, з якими спілкувався за останні 3 роки - перерахую на пальцях однієї руки. То мистецтво. А 9/10 це роблять ремеслом.

Лікарі. Ну це гранд-....ц, дарахая рідакция. "Татари щоб тебе ..... в сраку", як казав Подерев'янський. А якщо нема, з чого бути "вдячним", а жити хочеться?! Хочеш аби полікували - залазь в борги. Дупа якась. Хочеться віддячитись комусь - та віддячишся, але з-під палиці, як то кажуть, нічого не хочеться....

Перукарі часто є співвласниками маленьких перукарень, а, отже, не збідніють без "чайових". Таксисти, думаю, теж свого не упустять.
Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Tempika
Почесний Академік
*****

Фотографія користувача


Повідомлень: 2732
Зареєстрований: 21-1-2004
Місто: Lviv
Нема на форумі

Настрій: усміхнена

[*] написано 16-5-2009 у 10:52


а як давати чайові, якщо платиш карткою?



...i am a little bit ironic, don*t you think?...
Переглянути профіль користувача Зайти на домашню сторінку користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Анастасія Кулакова
Академік
****

Фотографія користувача


Повідомлень: 463
Зареєстрований: 5-7-2004
Місто: Дніпропетровськ
Нема на форумі

Настрій: поміркований

[*] написано 16-5-2009 у 17:02


Я завше залишаю своїй перукарці чайові, бо дуже задоволена тим, як вона мене обслуговує. Зазвичай це 10 грн.
У більшості випадків залишаю чайові у закладах харчування, але тільки тоді, коли мені все сподобалось. Сума залежить від вартості замовлення. Це може бути й 1 гривня (коли просто випила кави), й 10, й 20 грн. Як правило до 10%.
На стоянці біля дома у мене абонемент, на роботі безкоштовний паркінг для працівників. Тому на стоянках чайові особисто я не даю.
Стосовно картки. У тих випадках, коли я особисто розраховуюсь карткою, даю якусь купюру окремо, після того, як розрахувалась і мені принесли чек. Я майже завжди маю при собі трохи готівкових грошей різними купюрами.
Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Ярема П.
Почесний Академік
*****

Фотографія користувача


Повідомлень: 2223
Зареєстрований: 10-2-2005
Нема на форумі

Настрій: І навіщо я день почав з читання новин?

[*] написано 16-5-2009 у 17:15


Цитата:
Оригінальне повідомлення від Анастасія Кулакова
Стосовно картки. У тих випадках, коли я особисто розраховуюсь карткою, даю якусь купюру окремо, після того, як розрахувалась і мені принесли чек. Я майже завжди маю при собі трохи готівкових грошей різними купюрами.


Аналогічно. Деколи існує можливість додати чайові до рахунку, в основному питаються, чи я хочу включити чайові до рахунку і скільки. При цьому вважається, що сервісом я задоволений. Хоч було і так, що я твердо казав ні і нічого не залишав (бо не було за що).




Перевір МОВУ переглядача!
\"Дивовижний народ українці! Найбільші його вороги сконали своєю смертю\" І. Драч
Переглянути профіль користувача Зайти на домашню сторінку користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача
Тарас Гулка
Академік
****

Фотографія користувача


Повідомлень: 899
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: м.Львів, Україна
Нема на форумі

Настрій: стабільний

[*] написано 16-5-2009 у 20:51


Зазвичай залишаю, якщо все гуд.
Залишаю в перукарні, закладах харчування, таксі. Орієнтовно 5-10-15%, залежно від ситуації, суми і т.д.
Переглянути профіль користувача Переглянути всі повідомлення цього користувача

  Догори

Статичне дзеркало форуму

Львів
Pоwered by XМB
Developed by Avеnture Media & The XМB Group © 2002-2006



Інші проекти:
Наука-Онлайн - Об'єднання українських науковців
Львів - Фотоблог міста
ІБАС. Інформаційна, бібліотечна та архівна справа - Сучасна освітня спеціальність
School review 7433
Реклама: