Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Чайові. Давати, не давати, як давати?
Ця тема здається ще не обговорювалася на Форумі.
Чи варто давати чайові? Якщо варто - то кому саме давати, а кому не давати
(офіціанти, перукарі, таксисти, сторожі на стоянках....)? Скільки давати (5%, 10%,
залишати здачу ....?). Як давати? Питань по темі в принципі є досить багато.
В обговореннях на цю тему я зустрічав наприклад такі думки:
давати треба, бо в офіціантів низька зарплата, і це їхній основний прибуток;
давати треба, бо інакше погано обслужать;
давати не треба, бо балуєм співробітників сервісів, які потім починають просто
вимагати.
Крім того, часто відзначається тонка грань між чайовими та хабарем. Наприклад,
чому 20-ка для дільничного лікаря чи лікаря швидкої - це хабар, а 20-ка для офіціанта -
це "на чай".
Зустрічав навіть думку, що і менеджеру в салоні можна дати чайові, якщо він
підкаже гарну покупку.
Я не маю стійкого бачення. Єдине, що знаю, що не вмію давати чайові. Тобто якось гублюся і не розумію правильну
послідовність дай та розмір сум.
|
|
Ярема П.
Почесний Академік
Повідомлень: 2223
Зареєстрований: 10-2-2005
Нема на форумі
Настрій: І навіщо я день почав з читання новин?
|
|
Давати, звичайно. Але справа тут в тому, наскільки ви відчуваєие, чи треба дати чи
ні. Якщо сервіс був на рівні, чекати не довелося, хавка смакувала, ніхто не грубив,
косо не дивився, то відповідно і оцінюєте, в межах розумного.
Я недавно ровер купляв. Сідло було взагалі ніяке, думав може можна поміняти. Але то
був супермаркет, зняти з іншого і переставити не вдалося. Слово за слово з
менеджером-продавцем з того відділу, пригадав він, що одне сідло було трохи
браковане, і лишилося для відправки назад, звідки прийшло. Приніс показав. Брак
полягав в відсутності гайки і сліду від клейкої стрічки. Ясно, що я його взяв,
гайку вдома знайшов. І відповідно дав хлопцеві на пиво відразу. Як не як старався
для клієнта, не послав, не віднєкувався і т.д., задовольнив мої потреби по людськи.
Взагалі, якщо ти задоволений, то максимум 15% від того, що ти заплатив (ресторани,
бари з обслугою).
Тут така штука, тіпси - це матеріальний додатковий стимул для обслуговуючого
персоналу. Я на 99% впевнений, що наступний раз, як мені щось буде треба, то там мене
впізнають і обслужать першого.
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Цитата: | Тут така штука, тіпси - це матеріальний додатковий стимул для обслуговуючого
персоналу. Я на 99% впевнений, що наступний раз, як мені щось буде треба, то там мене
впізнають і обслужать першого. |
Зрозуміло.
Але чи не виховуємо ми ситуацію, коли без чайових взагалі нічого рухатися не буде?
Я не випадково навів приклад лікарів - кожен віддячувався лікарям, а тепер багато
лікарів без "подяки" навіть не подивиться на тебе.
До речі, тема з'явилася вчасно. Сьогодні бачив, що у Львові на вихідні буде "день
кельнера".
|
|
Ярема П.
Почесний Академік
Повідомлень: 2223
Зареєстрований: 10-2-2005
Нема на форумі
Настрій: І навіщо я день почав з читання новин?
|
|
Це вже викривлення. Справа в тому, що в нас незвикли виконувати свою роботу, за яку
платять, на належному рівні. А тіпси - за "over" старання.
|
|
Demyan
Почесний Академік
Повідомлень: 2722
Зареєстрований: 15-4-2004
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: кращий ніж вчор
|
|
Брєд повний ті чаєві....
Людина працює на роботі за те отримує гроші, яка в неї з/п це питання до інших
людей, раз людина влаштувалася на роботу значить повинна виконувати її за ту з/п
яку їй дають іналежного сервісу/якості.
Наприклад офіціант має облсуговувати на відповідно рівні, чи менеджер...і він
отримує зато з/п. Не подобається з/п не вміє робити правильно - допобачення. Але
нажаль такого немає ніде.
Хто виграє від тих чаєвих? Тільки власники закладів, даючи чаєві - ви "даєте"
зарплату робітникові, який у вас не працює, а це обовязок власника - працівник
працює добре страється, немає скарг - підніми йому з/п, але власники того не
роблять а тішаться з того що дадуть мінімальну з/п а далі - "хочеш більше
обслуговуй клієнта він тобі заплатить".
Облужили вас добре - я важаю що має бути відповідні книжки, записи - де можна
поставити рівень обслуговування працівника, а вже потім роботадавець нехай
аналізує і вирішує кому з працівників дати "чаєві".
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Цитата: | Облужили вас добре - я важаю що має бути відповідні книжки, записи - де можна
поставити рівень обслуговування працівника, а вже потім роботадавець нехай
аналізує і вирішує кому з працівників дати "чаєві". |
До речі, правильно.
Цитата: | Я недавно ровер купляв. Сідло було взагалі ніяке, думав може можна поміняти. Але то
був супермаркет, зняти з іншого і переставити не вдалося. Слово за слово з
менеджером-продавцем з того відділу, пригадав він, що одне сідло було трохи
браковане, і лишилося для відправки назад, звідки прийшло. Приніс показав. Брак
полягав в відсутності гайки і сліду від клейкої стрічки. Ясно, що я його взяв,
гайку вдома знайшов. І відповідно дав хлопцеві на пиво відразу. Як не як старався
для клієнта, не послав, не віднєкувався і т.д., задовольнив мої потреби по людськи.
|
Менеджер молодець. Таки продав той велосипед, то сідло недокомлектоване, та й ще
на пиво заробив
Я жартую, напевне конкретно той чоловік справді захотів допомогти.
Інше хвилює (я вже з таким зустрічався). Це коли різного роду продавці, менеджери
та й офіціанти можуть штучно створити ситуацію, що ти ще їм почуваєшся
зобов'язаним.
|
|
Ярема П.
Почесний Академік
Повідомлень: 2223
Зареєстрований: 10-2-2005
Нема на форумі
Настрій: І навіщо я день почав з читання новин?
|
|
Цитата: | Оригінальне повідомлення від Андрій Пелещишин
Менеджер молодець. Таки продав той велосипед, то сідло недокомлектоване, та й ще
на пиво заробив
Я жартую, напевне конкретно той чоловік справді захотів допомогти.
Інше хвилює (я вже з таким зустрічався). Це коли різного роду продавці, менеджери
та й офіціанти можуть штучно створити ситуацію, що ти ще їм почуваєшся
зобов'язаним. |
З оригінальним сідлом на ровері було все ок, просто воно мені не відповідало.
Звичайно, ровер я купив би в будь-якому випадку, так що свою роботу він виконав. А
вже пошук сідла - це вже екстра, цього він робити не повинен, так що мої чайові
цілком заслужені. Враховуючи, що купівля нового сідла в порівнянні з чайовими то
дійсно мало. Так що і я лишився задоволеним, і він.
Щодо створеної штучно ситуації, то, якщо чесно, треба дивитися добре в два ока, щоб
не бути обмахльованим. В такій ситуація я здатен винити себе - де мої очі були, як
купували??!!!
|
|
Тарас Ільчишин
Модератор
Повідомлень: 473
Зареєстрований: 26-12-2005
Місто: Львів-Наукова
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
часто даю чайові, особливо в перукарні )) якщо файний настрій, то то може бути і 50 і
100%, так само в ресторанах, барах, але там вже менше в процентному відношенню. Знаю,
що людині буде приємно, бо мені також часто давали чайові, зараз трохи робота інша,
то рідше.
|
|
Sashko Nedoviziy
Академік
Повідомлень: 302
Зареєстрований: 24-2-2009
Місто: Файне місто Львів
Нема на форумі
Настрій: ...ergo sum
|
|
Чайові для офіціантів (кельнерів) в Європі складають 5-15% рахунку. Скажімо, у
Франції кельнери можуть жити лише на чайові - в ряді випадків з/п як такої вони не
отримують. Ближче до нас - дещо інакше. Мав справи з цією сферою свого часу. Не
суттєво, де і як. Але чайові складали від 40 до 60% заробку кельнерів. А в Японії за
чайові просто образяться - для них забезпечити файне обслуговування є головною
метою і чайові вони вважають образою, натяком, що вони зле працюють і треба
працювати краще.... ну то таке...
Сам лишаю 5-10%, але тільки в тому випадку, коли задоволений був усім - швидкістю,
якістю обслуги. Дико курвлюсь, коли вимагають оплатити замовлення одразу (напр., в
кафе під дашком тканевим за Ратушею). Тоді не дочекаються.
Стосовно не-ресторанів.
Залежно від ситуації. Якщо був би варіант, подібний до описаного Яремою - так, щось
точно лишив би. В інших випадках... сам був продавцем і якщо мінімально відчуваю, що
мені щось "впарюють" - то не куплю зумисне. Грошей, звісно ж, не лишу. Хороших
продавців у Львові - серед тих, з якими спілкувався за останні 3 роки - перерахую на
пальцях однієї руки. То мистецтво. А 9/10 це роблять ремеслом.
Лікарі. Ну це гранд-....ц, дарахая рідакция. "Татари щоб тебе ..... в сраку", як казав
Подерев'янський. А якщо нема, з чого бути "вдячним", а жити хочеться?! Хочеш аби
полікували - залазь в борги. Дупа якась. Хочеться віддячитись комусь - та
віддячишся, але з-під палиці, як то кажуть, нічого не хочеться....
Перукарі часто є співвласниками маленьких перукарень, а, отже, не збідніють без
"чайових". Таксисти, думаю, теж свого не упустять.
|
|
Tempika
Почесний Академік
Повідомлень: 2732
Зареєстрований: 21-1-2004
Місто: Lviv
Нема на форумі
Настрій: усміхнена
|
|
а як давати чайові, якщо платиш карткою?
...i am a little bit ironic, don*t you think?...
|
|
Анастасія Кулакова
Академік
Повідомлень: 463
Зареєстрований: 5-7-2004
Місто: Дніпропетровськ
Нема на форумі
Настрій: поміркований
|
|
Я завше залишаю своїй перукарці чайові, бо дуже задоволена тим, як вона мене
обслуговує. Зазвичай це 10 грн.
У більшості випадків залишаю чайові у закладах харчування, але тільки тоді, коли
мені все сподобалось. Сума залежить від вартості замовлення. Це може бути й 1
гривня (коли просто випила кави), й 10, й 20 грн. Як правило до 10%.
На стоянці біля дома у мене абонемент, на роботі безкоштовний паркінг для
працівників. Тому на стоянках чайові особисто я не даю.
Стосовно картки. У тих випадках, коли я особисто розраховуюсь карткою, даю якусь
купюру окремо, після того, як розрахувалась і мені принесли чек. Я майже завжди маю
при собі трохи готівкових грошей різними купюрами.
|
|
Ярема П.
Почесний Академік
Повідомлень: 2223
Зареєстрований: 10-2-2005
Нема на форумі
Настрій: І навіщо я день почав з читання новин?
|
|
Цитата: | Оригінальне повідомлення від Анастасія Кулакова
Стосовно картки. У тих випадках, коли я особисто розраховуюсь карткою, даю якусь
купюру окремо, після того, як розрахувалась і мені принесли чек. Я майже завжди маю
при собі трохи готівкових грошей різними купюрами. |
Аналогічно. Деколи існує можливість додати чайові до рахунку, в основному
питаються, чи я хочу включити чайові до рахунку і скільки. При цьому вважається, що
сервісом я задоволений. Хоч було і так, що я твердо казав ні і нічого не залишав (бо
не було за що).
|
|
Тарас Гулка
Академік
Повідомлень: 899
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: м.Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: стабільний
|
|
Зазвичай залишаю, якщо все гуд.
Залишаю в перукарні, закладах харчування, таксі. Орієнтовно 5-10-15%, залежно від
ситуації, суми і т.д.
|
|
|