Як обкатаєш, так і жити будеш
Обкатка нового, чи відкапіталеного двигуна
"Правий той господар, що збудував
свій будинок на скелі..."
Є така приказка в автомобільному світі: "Як обкатаєш, так і жити будеш".
Іншими словани - ресурс і надійність роботи двигуна автомобіля сильно залежить
від процедури, названої обкаткою. Її слід робити на двигунах як нових, так і після
капітального ремонту. Це доволі нудна річ, яка? можливо, дещо зіпсує вам радість
від володіння новим авто. Нудна, але життєво необхідна...
Отже, обкатка. Є декілька варіантів її виконання, але основне правило, що діє у
всіх випадках - рівномірність і плавність. Про різкі розгони, гальмування
двигуном, будь-яке суттєве навантажування його забудьте.
Найкраще, якщо ви у вихідний день, коли автомобілів на дорогах мало (наприклад,
вдосвіта), виїдете на рівну, широку трасу без крутих підйомів, і перший етап
проведете наступним чином.
Перших 200 км (0...200) - рівномірний рух зі швидкістю ~ 70 км/год (2000 рпм - це точніше, бо
співвідношення швидкості і обертів двигуна в різних автомобілях різні) на
четвертій передачі.
Наступних 300 км (200...500) - рівномірний рух зі швидкістю 80 км/год на червертій
передачі (2500 рпм на тахометрі).
Далі заїжджаєте на СТО (чи самотужки), і міняєте моторну оливу (фільтр, звісно,
теж).
Поміняли оливу - і знову на трасу.
Наступних 1000 км (500...1500) - рівномірний рух зі швидкістю 90 км/год (3000 рпм) на четвертій
передачі. І знову заміна оливи з фільтром, але на цей раз уже з промиванням двигуна
спеціальною миючою оливою.
Ну а наступних 3500 км (1500...5000) можете розумно збільшувати завантаження двигуна, але
без різких рухів і перевезення важких вантажів. При досягненні 5000 км не будьте
скупим - поміняйте ще раз оливу і тут уже можете "дубасити" на всі гроші.
Є інший спосіб обкатки, який часто використовують спортсмени.
0...200 км - спокійний рух на четвертій передачі з плавним збільшенням обертів
двигуна з 2000 рпм до 2500, потім плавне зменшення до 2000. Так і їдете - 2000-2500-2000-...
200...500 км - все так само, тільки інтервал 2500-3000-2500.
Заміна оливи.
500...1000 км - 3000-3500-3000.
1000...1500 км - 3000-4000-3000.
Заміна оливи з промиванням двигуна.
Для обкатки найкраще використовувати мінеральну імпортну оливу SAE 15W40 або 10W30.
Після 5000 км можна заливати уже ту оливу, яку ви будете використовувати протягом
наступної експлуатації двигуна.
Це справедливо для усіх автомобілів ВАЗ, ЗАЗ (Таврія, Славута, Сенс), ГАЗ, багатьох
іномарок. Але читайте попередньо інструкцію до вашого автомобіля, зокрема розділ,
який стосується обкатки, тому що цілком можливо, що заливати мінеральну оливу в
двигун саме вашого авто не можна. Тоді використовуйте рекомендовану виробником.
І, на остаток, щодо питання, яке часто виникає у власників автомобілів - промивати
двигун при заміні оливи, чи ні. Так от, крім заміни оливи під час обкатки після 1500
км двигун промивати не потрібно - ні миючою оливою, ні, тим більше, усілякими
підозрілими присадками. Сучасні моторні оливи мають в своєму складі достатньо
миючих присадок, які чудово справляються зі своєю роботою.
За методикою, запропонованою чемпіоном Європи з авторалі
П.Риженковим (eulex)
|