Сторінки:
1
2
3
..
5 |
Рост
Модератор
Повідомлень: 3710
Зареєстрований: 3-4-2003
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: є
|
|
Все ще хочете електромобіль?
Їх ще дуже мало, але уже достатньо, щоб:
https://www.youtube.com/watch?v=a1uFudf37JU
https://www.youtube.com/watch?v=UqEwLle8xKU
|
|
Юрій Сєров
Модератор
Повідомлень: 10460
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: оптимістичний
|
|
Вдома треба заряджатися. Халявщики.
|
|
Рост
Модератор
Повідомлень: 3710
Зареєстрований: 3-4-2003
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: є
|
|
Якщо ти виїздив усе до вечора, а на другий день зранку треба виїжджати в далеку
дорогу, то повністю ти машину від домашньої електромережі за ніч не зарядиш, якщо
у тебе не нісан ліф (ліф і далека дорога???). А ще виключити форс-мажор, коли ти пішов
спати, а стався збій і машина перестала заряджатись.
Ти цілий день їздив, а тепер хочеш з'їздити у Вегас порозважатися. І не ти один
хочеш.
Ти просто виїздив заряд і треба зарядитись, щоб їздити далі. Приїжджаєш на
зарядку, а там таке.
Є чимало ситуацій, коли буде потрібна "швидка" зарядка. В лапках, бо, ну, від пів
години... швидка... А коли кількість електромобілів ще зросте?
Збільшення швидкості заряджання? Два питання. Як з такими піками буде справлятися
електромережа? Скоріш за все просто - обмеженням струму І тоді отакі черги в час-пік.
І друге - зменшення часу повного заряджання означає збільшення струму і/чи
напруги. Що вже виходить за межі поняття побутових споживачів і стає реально
небезпечним.
Щось та придумають. Але найближчим часом буде тільки гірше. Поки ото не
придумають.
Я не розумію, навіщо зараз випускати повний електромобіль. Я розумію, чому це
робить Маск, у нього скілу не вистачить випускати повноцінний автомобіль. Але
навіщо до нього підтягуються усі решта? Плагін-гібрид наше всьо. Автомобіль, який
може окремо їздити на електро-приводі, і окремо на ДВЗ. Навіщо скакати вище
голови?
Це ж ідеально. В місті їздиш на електриці, виїхав за межі "екологічної зони", завів
ДВЗ і вперед. Просто Маск тут випадає зі схеми, він не вміє робити автомобілі з ДВЗ
і не зможе взагалі конкурувати з іншими виробниками.
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Я от сьогодні якраз думав, спостерігаючи за будівельним бумом. Питання парковок в
новобудовах взагалі слабко стоїть, а в перспективі інфраструктури для зарядок
масового електромобіля точно не буде. Один два ще туляться, але в тих Авалонах
точно буде більше, а зарядних катма.. І місця на них нема
Думаю, що це буде основною причиною, що у нас бензин буде довше, ніж у всій Європі
|
|
Рост
Модератор
Повідомлень: 3710
Зареєстрований: 3-4-2003
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: є
|
|
Повільні зарядки будуть робити на паркінгах. Підтягнуть ще одну лінію з
підстанції, роздадуть. Заряджати машину дома ніч, чи приїхав на роботу і
заряджаєш.
Швидкі станції робитимуть окремо, як заправки. Бо тут уже уся станція споживатиме
в час пік, як цілий житловий комплекс.
Інфраструктурою воно обросте. Але це не нівелює принципової незручності,
закладеної в основі технології.
Стосовно ж масового, чи, взагалі остаточного переходу на електрички, тут
однозначно, існуючі міста ніяк для цього не пристосовані. Але, думаю, грета до того
часу нас так законодавчо зарегулює, що ти забудеш думати про власний автомобіль і
будеш їздити за продуктами в супермаркет на тромваї, радіючи, що взагалі не
екологічно пішки доводиться.
Якщо автомобіль важливий, треба думати над переїздом в Штати. Вони побудували
автомобіле-орієнтовану цивілізацію, тоді як Європа орієнтується на трамвай і
лісапет.
|
|
Тарас Сокальський
Почесний Академік
Повідомлень: 1156
Зареєстрований: 25-4-2003
Місто: Чернівці
Нема на форумі
Настрій: Бойовий
|
|
Писав вже, повторюся -- слід допиляти
конструкцію для можливості швидкої автоматичної заміни батареї, і створити
мережі зарядно-обмінних станцій, а також системи для домашньо-гаражного
користування. Споживач під'їхав, за хвилину-дві поміняв і поїхав, а далі заряджай
хоч добу, за оптимальним для енергосистеми графіком навантаження, з
централізованою диспетчеризацією.
|
|
Рост
Модератор
Повідомлень: 3710
Зареєстрований: 3-4-2003
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: є
|
|
Цитата: Початково розміщене учасником Тарас Сокальський | Писав вже, повторюся -- слід допиляти
конструкцію для можливості швидкої автоматичної заміни батареї, і створити
мережі зарядно-обмінних станцій, а також системи для домашньо-гаражного
користування. Споживач під'їхав, за хвилину-дві поміняв і поїхав, а далі заряджай
хоч добу, за оптимальним для енергосистеми графіком навантаження, з
централізованою диспетчеризацією. |
От коли настане революція і акумулятори будуть легшими і компактнішими... Ну,
такого розміру, як теперішні автомобільні кислотні. А поки-що акумулятор нісан
ліф на 24 кВт.год важить 275 кг. Він втричі меншого об'єму, ніж найслабший Тесли.
Тобто, один з найхиліших акумуляторів електромобілів важить під 300 кг і розміром з
пів днища автомобіля.
Для його заміни (якщо б виробник передбачив можливість швидкої) потрібно заїхати
в бокс, оснащений спеціальним гідравлічним домкратом, де працівник від'єднає
електричну частину, відкрутить (припустимо, все легко відкрутиться, а оскільки це
крутитимуть мало не щодня, то який же запас міцності в різьби має бути?), домкратом
опустить акумулятор, перенесе якось на транспортувальний механізм, щоб доставити
його в цех зарядки, візьме заряджений, прикрутить-під'єднає...
Тарасе - хвилина-дві?
Далі. Всі автомобілі будуть їздити на однакових акумуляторах... Не будуть. Це
нонсенс. Тому що є шедеври типу Порше Тайкан, і є той же Нісан Ліф. Мені тут
попалось оголошення про продаж бувшого в ужитку акумулятора Тесла, який дорожчий,
ніж новий Нісан Ліф увесь. Тобто, на цих обмінних станціях доведеться тримати
запас акумуляторів до різних автомобілів. Тобто, від тисячі штук загалом. Які
паралельно теж треба заряджати Щоб вони
були готові до заміни. Замість заряджати 10-20 машин впаралель - тисячу-другу.
На виході ми отримуємо не хилу таку станцію техобслуховування, з круглодобовою
роботою, 3 зміни, чоловік по 5-6 в кожній, з тисячою акумуляторів і постійним
споживанням електроенергії, як житловий масив.
Зараз на АЗС, яких у Львові штук 50, напевно, практично немає черг, тому що на кожній
з них від 4 до 10 колонок. Постійний працівник потрібен один - касир.
Тарасе. Ви ж технічно грамотна людина. Невже ви не розумієте повну абсурдність
такої ідеї? І з технічної, і з економічної точок зору.
|
|
Тарас Сокальський
Почесний Академік
Повідомлень: 1156
Зареєстрований: 25-4-2003
Місто: Чернівці
Нема на форумі
Настрій: Бойовий
|
|
Цитата: | Цитата: Початково розміщене учасником Рост |
Для його заміни (якщо б виробник передбачив можливість швидкої) потрібно заїхати
в бокс, оснащений спеціальним гідравлічним домкратом, де працівник від'єднає
електричну частину, відкрутить (припустимо, все легко відкрутиться, а оскільки це
крутитимуть мало не щодня, то який же запас міцності в різьби має бути?), домкратом
опустить акумулятор, перенесе якось на транспортувальний механізм, щоб доставити
його в цех зарядки, візьме заряджений, прикрутить-під'єднає...
Тарасе - хвилина-дві?
| Ну я ж написав -- допиляти конструкцію. Тобто не різьби, а
автоматичні замки з надійним блокуванням і контролем, не домкрати, а яма, в якій
їздить "транспортувальний механізм, щоб доставити його в цех зарядки", на котрому
вже є маніпулятори для автоматичного виконання кількох простих операцій,
"працівник від'єднає електричну частину" -- ну ніби ж роз'єми з центруючими
штифтами існують вже півсторіччя мінімум. Мікронне позиціонування по
індуктивних датчиках -- будення справа для обладнання з ЧПК (а тут досить в
півміліметра-міліметр поцілити, далі конічний штифт підцентрує). Автоматичний
контроль перехідного опору теж ніби не потребує інопланетних технологій. Цитата: |
Далі. Всі автомобілі будуть їздити на однакових акумуляторах... Не будуть. Це
нонсенс. Тому що є шедеври типу Порше Тайкан, і є той же Нісан Ліф. Мені тут
попалось оголошення про продаж бувшого в ужитку акумулятора Тесла, який дорожчий,
ніж новий Нісан Ліф увесь. Тобто, на цих обмінних станціях доведеться тримати
запас акумуляторів до різних автомобілів. Тобто, від тисячі штук загалом.
| Угу. А ще в світі існували напевно кілька сотень
стандартів електророзеток Виділяться 2-3
наймасовіші типи, уніфікація буде вигідною виробникам для розширення попиту, тож
домовляться між собою. Цитата: |
Які паралельно теж треба заряджати Щоб
вони були готові до заміни. Замість заряджати 10-20 машин впаралель - тисячу-другу.
| Ну ніби ж ЗЕ-більшість наразі не скасовувала Закон
Збереження Енергії При тій самій
потужності можна заряджати 10-20 акумів швидко, або 100-200 повільно (підозрюю, навіть з
вищим ККД), результуючі енергозатрати на той самий парк машин будуть ті самі, ще й
графік споживання можна підганяти під можливості енергосистеми. Цитата: |
На виході ми отримуємо не хилу таку станцію техобслуховування, з круглодобовою
роботою, 3 зміни, чоловік по 5-6 в кожній | 2. Охоронець і технік
для розв'язання незапланованих ситуацій. Роль касира при картковій оплаті мені
малозрозуміла. |
|
|
Тарас Сокальський
Почесний Академік
Повідомлень: 1156
Зареєстрований: 25-4-2003
Місто: Чернівці
Нема на форумі
Настрій: Бойовий
|
|
Нехай зарядка триватиме годин 10, а їздити в режимі "хата-робота-гіпермаркет-хата"
на одній зарядці можна тиждень, тоді обмінний фонд при рівномірному завантаженні
вийде в районі 6% від кількості електромобілів. З врахуванням реальної статистики
може винести раптом в 3-4 рази більше, не так вже і страшно. До того ж при
централізованій диспетчеризації додатковою фічею буде можливість балансування
мережі.
|
|
Рост
Модератор
Повідомлень: 3710
Зареєстрований: 3-4-2003
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: є
|
|
Теоретики такі теоретики.
Вибачайте, але в силу розуміння повної нежиттєздатності запропонованої
концепції в рамках нинішнього світу, підтримувати полеміку я не буду.
|
|
Тарас Сокальський
Почесний Академік
Повідомлень: 1156
Зареєстрований: 25-4-2003
Місто: Чернівці
Нема на форумі
Настрій: Бойовий
|
|
І в чому тут "нежиттєздатність"??? Технічно це рівень студентської курсової,
фінансово-організаційно - зацікавленість виробниквв в розширенні ринку, акуми є
власністю зарядно-обмінних мереж і передаються в лізинг. Які такі " умови
сучасного світу" Ви вважаєте перешкодами??? Потрібен ентузіаст, який зробить
домашньо-гаражну версію і припреться з нею до Маска? Че існують іншві шляхи
просування подібних ініціатив?
|
|
Рост
Модератор
Повідомлень: 3710
Зареєстрований: 3-4-2003
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: є
|
|
Навіть не залазячи в технічну реалізацію самої заміни.
Прослідкуємо долю одного акумулятора.
Нехай це буде недорогий акумулятор вартістю 10 000 доларів.
Візьмемо 4 долари. 100 грн. Це буде частка вартості акумулятора в загальній вартості
заміни. 10 000 / 4 = 2500 раз доведеться встановити цей акумулятор, щоб вернути вкладені
в нього кошти, при частці в 4 долари. Це означає, що його треба буде встановлювати
кожен день протягом 7 років. Щоб повернути вкладені в нього гроші. Тут про
заробіток мова ще не йде.
Якщо ж вийде так, що він буде встановлений раз на два дні, то або частка вартості в
ціні має бути уже 8 доларів (200 грн.), або термін окупності отримуємо 14 років. Що уже
нонсенс.
На повному заряді цього акумулятора електромобіль зможе проїхати в кращому
випадку порядка 150 км. Малолітражному автомобілю для такої відстані потрібно
порядка 7-8 літрів в міському циклі. Це 200 грн. А з автомобілями, які їздять на газі,
краще взагалі не порівнювати.
Це ми ще тільки про акумулятори говоримо. А обладнання для заміни акумуляторів
вагою 300-500 кг? Експлуатаційні витрати? Зарплата персоналу? Прибуток, в кінці
кінців? За таких умов вартість експлуатації електромобіля співставима з
яким-небудь мерседесом з трилітровим двигуном. І значно дорожча і менш зручна за
експлуатацію малолітражки.
А тепер подивимось на графік зростання щільності заряду АКБ:
Якщо збережеться тенденція, сьогоднішні акумулятори через 10, а навіть можливо
через 5 років будуть нікому не потрібним хламом.
Ви все ще надієтесь знайти ідіота, який вкладе свої гроші в завідомо
нежиттєздатний проект?
І це ми ще не дійшли до обговорення технічної реалізації заміни АКБ, автоматичних
замків з блокуванням, транспортувальних механізмів і т.д.
|
|
rost
Академік
Повідомлень: 707
Зареєстрований: 14-2-2003
Місто: Canada
Нема на форумі
Настрій: оптимальний
|
|
Ідею про зміни акумулятрів ніхто не розглядає. "Навіть не залазячи в технічну
реалізацію самої заміни". Просто, поки комунізм ще не збудовано, я собі не уявляю
нікого, хто будучи в здоровому глузді, буде готовий міняти, чи не щодня, саму
дорогу частину свого автомобіля (мінімум 30% вартості) на то, що бог послав. A iдея
про лізинг АКБ на заправці (мін. $10,000 з перевіркою кредитної історії, торгом
навколо процентної ставки) це просто пісня.
До речі, одна цікава деталь з відео, це географічне місце зйомки -- Сан Луїс Обіспо
(СЛО). Містечко розміру Жовкви, відоме тим, що там, колись, відкрили перший в світі
мотель. Чому? Та по тій самій причині, що Тесло-черга. Бо між Сан Франциско і Лос
Анджелесом є прибл. 600 км. Колись це була надто довга дорога, що б проїхати на авто
без ночівлі. А сьогодні надто довга для електрокара, щоб просто проїхати. СЛО
стоїть собі рівно посередині. І від Сан Франциско аж до самого СЛО реально нічого
немає крім корівок, бичків і мексиканців-колгоспників. Тому, хочеш не хочеш, а
ставай в чергу.
|
|
Рост
Модератор
Повідомлень: 3710
Зареєстрований: 3-4-2003
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: є
|
|
Почалося.
В стрічку новин, як то кажуть, сьогодні прибило, що наш і так зелений уряд, вирішив
возвести себе в зелену ступінь і виступив з ініціативою повністю заборонити в
Україні автомобілі з ДВЗ до 2030 року.
Тут, звичайно, хтось повний зебіл, або журнілісти, або урядовці (я за те, що і одні, і
другі), і мова скоріш за все іде про заборону продажу нових авто з ДВЗ, хоча ці
можуть все, що завгодно зеініціювати.
Так що, панове, хто ще не отримав своєї частки задоволення, купуйте V8, живіть, поки
є життя
Бач, Андрію, а ти переживав, що міста наші під електромобілі не пристосовані. А
уряд вважає, що за 10 років усе зміниться і вони чарівним чином пристосуються.
Радійте і веселітеся, бо прийде новий день і буде тільки гірше
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
Всяка українська влада, особливо та що популістська, дбає щоби машин було менше.
Тому що простіше кортежами їздити. Челядь і народ має тойво, не заважати. А
Президент уже Теслу має і електровелосипед (дарований ), йому нормально, він готовий.
Вангую, що ЄС не одобрить ініціативу нашої влади. Думаю, що Україна повинна в
стратегії наших стратегічних партнерів відіграти роль утилізатора автівок з ЄС.
Певно посунуть років з 5 після європейського дедлайну. Або десять.
|
|
Тарас Сокальський
Почесний Академік
Повідомлень: 1156
Зареєстрований: 25-4-2003
Місто: Чернівці
Нема на форумі
Настрій: Бойовий
|
|
Цитата: Початково розміщене учасником rost | не уявляю нікого, хто будучи в здоровому глузді, буде готовий міняти, чи не щодня,
саму дорогу частину свого автомобіля (мінімум 30% вартості) на то, що бог послав. A
iдея про лізинг АКБ на заправці | Просто ми різні речі маємо
на увазі. Рост хоче розглядати гіпотетичні зарядно-обмінні станції як
самостійний самоокупний бізнес, а я -- як частину маркетингової політики
виробника машинок. Відповідно, акумулятор, як частина машинки, перебуває в
лізингу від виробника з самого початку, і не конче кожному заправнику перевіряти
кредитну історію
|
|
Рост
Модератор
Повідомлень: 3710
Зареєстрований: 3-4-2003
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: є
|
|
Бізнес є бізнес, незалежно від його власника. Він передбачає отримання прибутку,
чи, принаймні, відсутність збитків.
Що міняється по суті, якщо власником цих станцій буде виробник автомобілів?
Все рівно на кожній станції має бути запас акумуляторів, які ніколи не окупляться.
Хто за них заплатить? Хто візьме на себе збитки від самого факту існування
подібних станцій? Лізинг нічого не вирішує. Крім ускладнення процедури володіння
автомобілем.
|
|
Юрій Сєров
Модератор
Повідомлень: 10460
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: оптимістичний
|
|
А що чути на фронті технологій акумуляторів? Може там буде якийсь прорив, який
збільшить ємність батарей?
Свого часу як вийшли акумулятори Eneloop фірми Sanyo (потім перекупили, Panasonic, здається)
потреба в пальчикових батарейках для енергоємких пристроїв, що постійно
використовуються, практично зникла.
|
|
Рост
Модератор
Повідомлень: 3710
Зареєстрований: 3-4-2003
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: є
|
|
Та якщо збережуться нинішні темпи розвитку, то і ніякого прориву не треба, років
за десять ємність зросте в 2-3 рази мінімум. Тобто, той самий 300-кілограмовий
акумулятор ліфа важитиме уже 150, а то й 100 кг, а може й менше. Питання лише в ціні. Бо
вартість алектромобілів поки що суттєво вища за вартість машин з ДВЗ саме через
акумулятори. Що зводить нанівець усю їх псевдо-дешевизну експлуатації.
Це взагалі сміх смішний розмови про дешеву, а то й взагалі безкоштовну
електроенергію для електромобіля. За вартість нового ліфа можна купити дві нові
фабії, чи поло-седани. Тобто, купивши нову бензинку, за різницю в ціні ви років 10-15
її заправляєте і обслуговуєте мотор з коробкою. І при тому довкола тільки й розмов
про дешевизну експлуатації електромобіля.
|
|
Юрій Сєров
Модератор
Повідомлень: 10460
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: оптимістичний
|
|
Цитата: | За вартість нового ліфа можна купити дві нові фабії, чи поло-седани. |
Ну, 2 - ні. 1.5
|
|
Рост
Модератор
Повідомлень: 3710
Зареєстрований: 3-4-2003
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: є
|
|
В смислі півтори?
Новий ліф заявлено 33. Фабія стартує від 14. І це О!божественний Ваг. Логан взалі від
10, здається, починається.
|
|
Андрій Пелещишин
Адміністратор
Повідомлень: 9191
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: Настрій не вказаний
|
|
https://ua.korrespondent.net/tech/science/4173794-stvoreno-akumuliat...
Щось проривне від IBM.
Дешеві і швидкі акумулятори
|
|
Тарас Сокальський
Почесний Академік
Повідомлень: 1156
Зареєстрований: 25-4-2003
Місто: Чернівці
Нема на форумі
Настрій: Бойовий
|
|
Міняється те, що в споживачів перестане виникати питання,
винесене в заголовок. Так що все окупиться за рахунок розширення ринку.
|
|
Рост
Модератор
Повідомлень: 3710
Зареєстрований: 3-4-2003
Місто: Львів
Нема на форумі
Настрій: є
|
|
Тарасе Сокальський, урочисто нарікаю вас популістом, амінь.
|
|
Юрій Сєров
Модератор
Повідомлень: 10460
Зареєстрований: 19-6-2002
Місто: Львів, Україна
Нема на форумі
Настрій: оптимістичний
|
|
Цитата: Початково розміщене учасником Рост | В смислі півтори?
Новий ліф заявлено 33. Фабія стартує від 14. І це О!божественний Ваг. Логан взалі від
10, здається, починається. |
Якщо дивитися на ціни на Авто.Ріа, то 1.5
|
|
Сторінки:
1
2
3
..
5 |
|