Роман Голощук - 31-7-2008 у 21:02
У Львові з 31 липня до 6 серпня у кінопалаці "Копернік" проходитиме фестиваль - "Кіно
без меж". У програму включені яскраві артхаузнi картини останніх років, що мають
свій список нагород на багатьох міжнародних кінофестивалях і представляють
найрізноманітніші кінематографи світу: Німеччину, США, Швецію, Австрію, Гонконг,
Туреччину.
Програму фестивалю відкриє американський провокаційний біографічний фільм
"Непристойна Бетті Пейдж", що розповідає про суперечливу долю одіозного
секс-символу 50-х - відомої фотомоделі Бетті Пейдж.
Швеція представлена одним з найсамобутніших скандінавських фільмів останніх
років - режисерським дебютом в кіно співака Infinite Mass Аміра Чамдіна "З вищої волі", в
якому свою першу роль в кіно зіграла вокалістка відомої рок-групи The Cardigans Ніна
Персон.
Окрім цього, глядачам покажуть фільм "Пори року" - нову роботу добре відомого і
цінованого фестивальною публікою "турецького Антоніоні" Нурі Більге Джейлана.
Ці фільми у Львові покажуть вперше. Ще однією особливістю фестивалю "Кіно без меж"
стане те, що фільми подарують глядачам можливість побачити і почути їх в тому
вигляді, в якому вони були створені. Як і прийнято на будь-якому артхаузному
фестивальному показі у всьому світі, картини демонструватимуться мовою
оригіналу - із субтитрами.
Програма фестивалю:
31.07.08 сеанси о 12:10 та 19:10
"З вищої волі", Швеція, реж. Амір Чамдін
01.08.08 сеанси о 12:10 та 19:10
"Непристойна Бетті Пейдж", США, реж. Мері Херрон
02.08.08 сеанси о 12:10 та 19:10
"Пори року", Туреччина, реж. Нурі Більге Джейла
03.08.08 сеанси о 12:10 та 19:10
"З вищої волі", Швеція, реж. Амір Чамдін
04.08.08 сеанси о 12:10 та 19:10
"Непристойна Бетті Пейдж", США, реж.Мері Херрон
05.08.08 сеанси о 12:10 та 19:10
"Пори року", Туреччина, реж. Нурі Більге Джейла
06.08.08 сеанси о 12:10 та 19:10
"З вищої волі", Швеція, реж. Амір Чамдін
Джерело: http://gazetapo.lviv.ua/city/2008/07/30/164843.html
Андрій Пелещишин - 1-8-2008 у 10:56
А можна чайниківське запитання?
Артхаузне кіно - то яке? Що то таке?
Роман Голощук - 1-8-2008 у 12:51
Так зразу і важко сказати
Артхаузне кіно - це протилежність блокбастерам і тупим американським комедіям. Це
кіно яке виходить за рамки стандартів маскульту. Це кіно, яке заставляє думати.
Це "розумне" кіно.
Dmy - 1-8-2008 у 14:08
"Мистецьке", незалежне, немайнстрімівське, непопсове. Десь, можливо, й авангардове,
але не конче. Карочє, штукарська альтернатива
Роман Голощук - 5-8-2008 у 22:35
Трохи докладніше про фільми фестивалю
Три артхаусні (некомерційні та експериментальні) картини, різні за своїм
настроєм, жанром та географією, об’єднує нестандартний погляд режисерів на
життєві ситуації. Ще однією особливістю фестивалю стало те, що фільми
демонструються мовою оригіналу у супроводі російськомовних субтитрів, тож за
маскою дубляжу не ховаються справжні інтонації, голоси, переживання героїв.
Стартував фестиваль романтичною і ніжною драмою “З вищої волі”
режисера-дебютанта Аміра Чамдіна, співака Infinite Mass. Він не лише створив гарне і
самобутнє кіно, а й зіграв у ньому одну з головних ролей. Компанію йому склала ще
одна кінодебютантка - вокалістка рок-групи The Cardigans Ніна Перссон. Цьому дуету
вдалося створити на екрані красиву історію любові, у якій багато відтінків та
напівтонів. Пристрасть поступається місцем ніжності, розумінню. Іноді через
самотність долі людей переплітаються - і тоді починається їхня спільна історія.
Але в кожній історії є свій кінець, і добре, якщо він такий же красивий, як і
початок...
Романтику на екрані змінив американський біографічний фільм “Непристойна Бетті
Пейдж” Мері Херрон, який розповідає історію життя фотомоделі - секс-символа 1950-х,
фото якої прикрашало Playboy, коли журналу виповнився лише рік. Чорно-білий Нью-Йорк,
кольорове Маямі і Бетті Пейдж (Гретхен Моль) - зірка садо-мазофільмів та
фотографій, яка в житті глибоко релігійна і наївна дівчина. Її життя наповнене
контрастами, які бачать інші, але не вона. Для неї робота моделлю – можливість
зробити щось добре і реалізувати свій талант, навіть якщо він проявляється в тому,
щоб почуватися природно перед фотооб’єктивом оголеною чи зв’язаною. Фотографії
Бетті Пейдж, які сьогодні виглядають кумедно і досить цнотливо, у 1950-ті роки
переслідувалися як порнографія. Релігійна модель не сприймала їх як щось погане
чи неприпустиме, а лише як роботу, нічим не гіршу від інших.
Фінальним акордом фестивалю стала драма турецького режисера Нурі Більге
Джейлана “Пори року”, в якій він разом із Ебру Джейлан зіграв пару на межі та поза
межею розлучення. Монотонні довгі кадри повільно змінюють один одного, як пори
року. Стосунки, почуття, зради та підозри виснажують і перетворюють життя на сіре
чергування слів та вчинків, які не мають жодного значення. А, здавалося б, важливі
рішення виявляються нікому не потрібними пафосними жестами... Мертві стосунки
іноді не варто рятувати.
На вранішньому (12.10) і вечірньому сеансі (19.10) демонструється одна із трьох картин
фестивалю “Кіно без меж”. На жаль, свого глядача у Львові артхаус не знайшов.
Герої на екрані розігрували свої життєві драми перед майже порожнім залом...
Джерело: http://www.wz.lviv.ua/pages.php?ac=arch&atid=66795
Андрій Пелещишин - 5-8-2008 у 23:51
Серпень, чому тут дивуватися?
Dmy - 6-8-2008 у 14:33
"фільми демонструються мовою оригіналу у супроводі російськомовних субтитрів"
Хіба це не є порушенням закону?