Андрій Пелещишин - 14-12-2006 у 16:10
Власне я ті два терміни тепер часто зустрічаю в одному контексті і не розумію, яка
різниця.
Тарас Ільчишин - 14-12-2006 у 16:33
Ну різниця суттєва -- в них навіть сверла різні. Перфоратори зазвичай йдуть
великої потужності -- від 850 Вт.
Nazar - 14-12-2006 у 16:43
Суттєва.
По-перше сама конструкція:
удар у дрелі виникає за допомогою механічного тертя двох кулаків, що спричиняє
зношення та забезпечує невеличку силу удару;
удар в перфораторі спричинений роботою поршня та пневмокамери (окрім дешевих
моделей) - великий ресурс та продуктивність, більший діаметр свердління.
З цього, вибираючи собі інструмент, слід чітко поставити завдання перед собою: як
часто будете свердлити, переважно в якому матеріалі та яким діаметром.
Скажімо, якщо ресурс ударної дрелі 100%, то вони розділяються на: 80% свердлення
металу та дерева, 20% свердлення в цеглі, або 95% метал-дерево і 5% бетон.
Далі - у перфораторах із-за досить великої сили удару (від 2 джоулів)
використовується спеціальний патрон, котрий не розтріскується при ударі та
захищений від попадання абразивних частинок і СПЕЦІАЛЬНІ свердла та зубила (для
моделей з режимом довбання). Ця спеціальність заключається як у більш твердих
напайках, так і в спеціальних хвостовиках (SDS plus, SDS max, SDS top, KANGOO та інших).
По часу виконання робіт:
вихідні дані: стіна - бетон, отвір 8мм діаметром, 100 мм глибиною:
- дриль уд/дії - 2-5 хв + гарантоване зношення (не цілковите, звичайно )
- перф - 15-20 секунд.
Є питання, питайте, бо всього все одно не напишу
Андрій Пелещишин - 14-12-2006 у 20:30
Ну але як дрелька перфоратор працює? Якщо так, то перевага дрельки лише в ціні?
Nazar - 14-12-2006 у 21:41
Перф має режим сверління, це в нього додатковий режим.
Цей режим має набагато менший крутний момент, по-друге механізм сверління не
прямий, як у дрельці (якір-редуктор-вісь патрона), а доволі складний, обходить всю
пневматику, і приводиться додатковою парою шестерень, при цьому виникають
непотрібні зусилля.
По-третє - спеціальні свердла. Хвостовики свердл відрізняються від простих. Щоби
сверлити перфоратором, слід вставити спеціальний адаптер, на який накручують
свердлильний патрон, і вже в який вставляють свердло. Так закріплений патрон має
доволі великий до 6 мм люфт через пази в системі кріплення SDS. Бувають моделі зі
з'йомним патроном SDS на місце якого вставляється простий патрон для свердл з
циліндричними кінцівками наприклад GBH 2-26 DFR (літера F означає цю функцію у Боша),
але це додаткові гроші (не малі до того ж).
Ну і ще потужність у ватах. Її в перфораторах дволі мало (в малих, з вигляду схожих
на дрель). Можу троха посперечатись з Тарасом, бо малі перфи (двох-трьох
кілограмові) мають потужність 620-750 Ват, дрилі зустрічаються таки більшої
потужності, бо в перфів головний показник не потужність, а сила удару, в дриля
потужність, крутний момент або швидкість обертів (на вибір).
Якщо ви працюєте з деревом, металом, і з цеглою (троха менше) - вам треба дриль. Якщо
ви ставити за мету сверлити в бетонних панелях собі, тещі, куму, можна і до мене
прийти - то для цього шкода спалити дрель ударної дії, та ще й втратити в часі,
свердлах і т.п., тому для вас є перфи.
Дешеві перфи також є різні, є з пневматичною системою виштовху поршня, є з
механічною (на пружинах) і є Китайські (останні абсолютно не передбачувані, але
буває що приємно дивують співвідношенням ціна-ресурс).
Андрій Пелещишин - 14-12-2006 у 21:49
Я так допитуюся, бо купив був собі раніше відбійну дрельку, але як показала
практика, дерево сверлю рідко, метал - практично ніколи. Але як після ремонту пішов
процес сверління дирок під дюбелі, так я через певний час відчув, що дрелька вже не
та . В кількох місцях так і не зміг дири
пробити.
От і задумався над перспективами..
Nazar - 14-12-2006 у 22:13
Ну тоді ще декілька слів про помилки та нюанси.
Розхідний матеріал - свердла:
Для дрелі хороше (направду хороше S&R Power Superschlag-plus) діаметром 6 мм коштує 9-13грн.
Для перфоратора хороше такого ж діаметру коштуватиме 18-25грн.
Люди зрівнюючи ці ціни приходять до наступних дій:
купують адаптер для простого тригубкового патрону, вдягають на перфоратор,
вставляють свердла для дрелей та свердлять перфоратором у режиму свердління з
ударом. Теоретично це набагато дешевше. Але практично все не так! По-перше
свердлильний патрон не розрахований на таку силу удару, і розлітається, по-друге,
навіть найкращі свердла не витримують того ж удару, і або позбуваються своїх
напайок, або тріскаються.
Тарас Ільчишин - 15-12-2006 у 08:26
Ну я минулого року купив 14 для перфоратора за 80грн, правда воно довжиною 30-40см.
Цього року мені привезли з-за кордону набір німецьких сверл з 11штук за 85грн --
сверла дуже якісні, вже пройшли бойове хрещення. Але вони не є довгі, бо деколи не
вистарчає довжини.
Минулого року купляв собі на південному сверла для перефоратора 6 і 8 за 15грн штука
-- мені дуже не сподобались.
Nazar - 15-12-2006 у 09:51
Міг би посперечатись про "німецькість" того набору. Річ в тому, що в Німеччині є
лише два заводи, один серед яких справжнісінький монстр - Дребо. На Дребо вихідна
ціна свердла 6мм без всіляких комерційних та маркетингових, без митних і тд
накруток близько 1 євро. Тобто навіть в Німеччині продаж цього свердла може бути
найменше 1,5 євро (всілякі акції або сетові набори. Але в наборі окрім шісток є й
інші, тобто дорожчі свердла. Тому ціна такого "голого"набору мала б бути десь
25-30євро.
То, як каже мій колєга, "ті німці напевно дуже мружили очі, коли робили це".
Тарас Гулка - 15-12-2006 у 10:24
Колись мав змогу пересвідчитись у якості таких "німецьких" сверл. Мав сверло Бош.
Привезене звідтам, і куплене за гарні гроші (скільки вже не пам'ятаю) І мав
уральське сверло куплене на торпедо за кілька грн. То було небо і земля. Уральське
сверло лізло (та й далі лізе) в бетон я в масло. В той час як т.з. Бош з трудом
вгризалось.
Андрій Пелещишин - 4-1-2007 у 18:43
Ну купив я собі нарешті перфоратор. Враження додатні. Це явно не дрелька . Те, що моя дрель ударної дії гризла по 5 хвилин,
перфоратор пробивав за пару секунд.
Принагідно висловлюю щиру подяку Назару та "Альцесту" за допомогу при виборі та
покупці пристрою.
Користувач Олесь - 23-1-2007 у 09:48
Хочу подякувати Назарові за вичерпні поради в даній темі щодо інструментів.
Оскільки мені треба сверлити різні матеріали, плюс вкручувати шурупи, купив
окремо перфоратор Bosch PBH 2000 RE, окремо акумуляторну дриль-викрутку Bosch PSR 12. При
виборі останньої порівнював з аналогом Black&Decker, що мені сподобалося в
бошівській - ліхтарик, який світить на місце сверління чи вкручування - дуже
практична річ. Гелеві подушечки на Black&Decker мені були не так важливі
Nazar - 23-1-2007 у 17:01
Прошу, нема за що
А чому не брався до уваги PSR 1200 від того ж Бошу? Бо якщо не помиляюсь, проста
дванадцятка йде без додаткового акумулятора. ... але бувають сети та подарункові
варіанти...
А так - вибір вдалий. Серед побутового інструменту - зелений Бош явний лідер, і це
доказано не лише ціною, а дійсно добрим ресурсом.
Блеки мають серію ХТ (ікс-ті) - найдорожчий побутовий інструмент, але це
(впринципі), той самий Де-Волт, лише дещо змінена ергономіка. Це для фанатів марки,
котрих багато в англії - Штатах, а в нас менше.
Користувач Олесь - 23-1-2007 у 17:05
Та таки є за що Брав без додаткового
акумулятора, бо так дешевше Мені одного
вистачає, я ж не професіонал, просто часом шурупи треба позакручувати і пару дірок
просверлити.
Були ще інструменти МакКалістер, вигода - гарантія 5 років, але ціна вища, ніж в
Боша.
Nazar - 23-1-2007 у 18:01
Річ в тому, що акумулятори без комплекту, а просто самі - доволі дорогі = ціні
шурупокрута.
А мак-калістери в нас навіть на базарі не предствлені... Нічого не скажу про них
Користувач Олесь - 30-1-2007 у 10:36
Ще питання до Назара:
Ви пробували бошівський детектор PDO Multi? Яка Ваша думка? Збираюся купити, щоб при
сверлінні не пошкодити комунікації.
Остап Шумин - 30-1-2007 у 10:53
Цікава штука. Як нею користуватись і скільки коштує?
Nazar - 30-1-2007 у 17:49
На ринку України такого нема. Та й взагалі побутовий інструмент дорогих брендів у
нас - це "вибрики Заходу", в нас немає більшої частини "зеленого" Бошу, бо є багато
китайських "аналогів", котрі значно (з багатьма знаками оклику) поступаються
ціною.
У нас представлений дуже схожий професійний, синього коліру (думаю що ці речі
абсолютно однакові, просто окрас інший, імхо) називається DMF 10 Zoom,
http://www.bosch.ru/language1/news/dmf-10-zoom/index.html
коштує в роздрібному прайсі 788, 40 грн близько 121 євро (в Німеччині десь 105-115 євро).
Річ потрібна, хоча є й краща за точністю та глибиною виявлення - Шукач Wallscanner D-tect 100
(922 євро).
Хоча, якщо дріт під напругою, то показує все його поле (десь 5 - 7 см), тому точність
питання відносне.
Користувач Олесь - 30-1-2007 у 18:03
Зелений коштує 105 еур, так що напевно за характеристиками то саме, що і той синій.
Wallscanner наразі не потрібний Напевно для
любительського сверління вистачить і того простішого детектора, просто щоб не
влізти сверлом прямо в дроти.
Hanor Narasson - 30-1-2007 у 20:04
А труби в стіні він виявляє? А мідні? А пластмасові? І на якій глибині?
Nazar - 30-1-2007 у 21:06
Виявляє!
Навіть дерев'янні бруски бачить,це особливо корисно для проектування полиць
скажімо на ГК з дерев'янними монтажними профілями.
По паспорту до 100 мм (звідти й назва).
Користувач Олесь - 12-3-2007 у 17:08
Значить так
Зеленого детектора цілком достатньо. Можна відрізнити дроти під напругою і без
напруги, арматуру тощо, причому видно і глибину залягання в бетоні, тобто чи варто
сверлити в даному місці чи ні. Дріт під напругою виявляє досконало точно -
безпосередньо над дротом видає пульсуючий звук.
Треба дійсно мати окремо перфоратор, окремо дриль - наприклад як в мому випадку,
акумуляторний дриль-викрутку, який здебільшого використовую саме як викрутку а
також для делікатного сверління невеликих отворів в дереві і металі. Перфоратор -
для сверління дір в бетоні і цеглі, в режимі молота - для збивання плитки,
руйнування стін тощо, в режимі дриля - наприклад для грубого сверління великої
кількості отворів (великого діяметру) в дереві, металі і т.д.
Дуже вигідні комплекти сверл і насадок (в моєму випадку Бош). Варто відразу купити
разом з дрилем. Також варто купити захисні окуляри і маску, останню - якщо
сверлитимете стелю.
Nazar - 12-3-2007 у 19:10
А зелений детектор у нас також з'явився, тому інформація, яку я подав раніше трохи
застаріла. Роздрібна ціна 665 грн.