Пропоною поділитись досвідом використання систем опалювання і
гарячого водопостачання. Це не тільки котли, а і конвектори, і калорифери і т.д.
Було б також цікаво почути рішення для будинків, не оснащених димоходами.
Маю досвід використання хмельницького котла, про нього і напишу.
Отже, котел одноконтурний, розрахований на самовільну циркуляцію води, з бойлером
для підігріву проточної води.
Вартість ~ 500 грн (ціна дворічної давності).
Плюси.
+ власне ціна.
+ не потребує джерел електроживлення (уся автоматика механічна).
Мінуси
- не знаю, чи це властивість цього конкретного котла, чи їх усіх, але виникають час
від часу проблеми з автоматикою. Наприклад, зараз не хоче спрацьовувати автомат
відключення газу, якщо, скажімо, вітром задує пальник.
- нема можливості окремо регулювати температуру в системі опалення і в системі
нагріву води. І якщо опалення на мінімумі, то в душі не дуже і помиєшся, вода буде
такою собі, тепленькою.
Проте, якщо не маєте з півтори-дві тисячі мертвих американських президентів на
сучасного імпортного котла (ну і весь комплект до нього - труби, батареї...), то це
варіант цілком прийнятний.ЗОРЯНА - 20-10-2003 у 17:47
У мене теж хмельницький, працює вже 2 роки. Тільки от взимку коли величезний мороз
і низький тиск газу автоматично вимикається, і доводиться по годині проводити на
колінах у шубі з сірниками згадуюти "незлим" словом комунальні служби і
виробників.Nazar - 20-10-2003 у 17:56
Мінусів насправді є більше.
Ціна наразі 800-1500 грн, в залежності від базової комплектації моделі.
Попробую за наданим часом взагальному про деякі моделі.
По перше про систему виводу продуктів згорання через зовнішню стінку в будинках з
непередбаченим вентканалом для останніх. Отже, згідно з СНиП 2001,ДБН пункту 6,34
йдеться, що "Для опалення приміщень житлових будинків висотою до 10 поверхів
включно допускається передбачати газові аміни, конвектори, калорифери та інші
типи опалювального газового обладнання заводського виготовлення з відводом
продуктів згорання через зовнішню стінку будинку (згідно схемі заводу виробника
пристрою)..."
Мова йде про котли, колонки з системою відводу "Турбо".
Вони як правило є дорожчими десь вдвічі за базові, але є суперовим виходом із
ситуації відсутності тепла-гарячої води.
Далі про "заморожені кошти".
Насправді вклад в систему опалення є завжди оправданий подальшою економією
коштів та , зрештою, отриманням насолоди.
Стандартні системи опалення (совкові) відрізняються оснащенням чавунними
радіаторами (інертними та вмісткими) та природньою циркуляцією води. Для такої
циркуляції прокладення як праило є дводюймовими трубами, які вміщують значно
більше води.
Радіатори найбільш ефективно підбирати конвеційної будови. Виробників багато,
найбіль користуються попитом Чеського виробництва.
Обіцяю продовжити з часом.
Гріємось.
Nazar - 21-10-2003 у 08:21
Час.
Отже вже маємо дозвіл, що нам вже можна грітись автономно, і насамперед велике
бажання таки не мерзнути.
Перш за все слід оцінити своє помешкання, враховуючи тепловтрати. Це можна
зробити самому, маючи в активі методичку з теплопостачання, це можуть зробити
ваші знайомі за фляжку, а можуть і фахівці за 50-200грн. Щоби вивести своє Q з
індексом нуль, слід перемножити на багато коефіцієнтів. Сюди йдуть як базові
показники площі чи об"єму приміщення, враховуються матеріал та товщина стін,
які вікна, с кільки їх, який поверх, сторона будинку та ін. Стандартно, при
стандартній висоті приміщення(2,7-2,9м) виходить щось близько 1КВт на 10 квадратиків
вашої площі.
Тоді за допомогою тих самих колєг-фахівців аналізуємо стан постачання з
тепловузла до вашого приміщення. В багатьох випадках такий аналіз приводить до
того, що слід лише поміняти труби та радіатори, і відповідно ситему розводки,
поставити на вході теплолічильник та обов"язково кран і вам тепло, як ніколи.
Тут ще раз хочу нагадати, що основною відмінністю чавунних радіаторів від
стальних чи алюмінієвих полягає в тому, що перші нагрівають (дуже довго та з
великими тепловтратами) лише повітря навколо себе, а конвекційні виштовхують
його примусово за рахунок своєї будови. Таким чином маємо рух теплого повітря по
приміщенні. Також є можливість оснащувати сучасні радіатори термостатичними
клапанами та відповідно термоголовками, які підтримуватимуть задану
температуру.
Не останню роль і відіграє сам пристрій опалення (котел), але його слід вже
проектувати після рішення поміняти нагрівальні елементи (радіатори).
Котли - виходячи вже з відомої теплопотужності та функційності на ринку
представлено багато різних виробників та торгових марок. Найчастіше
зустрічаються котли відчизняних виробників (кКрасилів та Житомир). Це хороше
рішення при невеликому бюджеті, однак як вже зазначав NetGuy там слабинкою є
автоматика, та переважно відсутність помпи та бака розширення у заводських
комплектаціях. Котли з хорошою автоматикою вітчизняних виробників ціною майже не
поступаються імпортним.
Серед присутніх торгових марок на нашому ринку можна виділити Юнкерс Бош груп,
Беретта, Арістон, Термет, Вайлент. Широкий асортиментний діапазон дозволяє
вибрати найоптимальніший агрегат. Ціни різні. На базарі можна придбати все
дешевше. Відсоток ризику - 30%. Але слід враховувати, що задекларований тиск газу у,
скажімо, наших сусідів поляків 20 мілібар, в той час як на Україні 11 Мб. Це приводить
до того, що котли не гріють воду взику, коли тиск мережі від крадіжок та ін падає
десь до 8-10Мб.
Вихід - переставити форсунки. Також важливим фактом є країна походження та
головне оригінальність. Юнкерс збирає свої котли в Португалії та Турції, а на
базарі як правило Венгерська та Польська збірка. Найбільш поширеною моделлю є
Юнкерс-Бош ZW 20 KD(вже не виробляється), або модель яка її замінила ZW 23 KE. Це
двоконтурні (котел-колонка) агрегати з потужністю відповідно 20-23КВТ, оснащені
хорошою автоматикою та помпою, п"єзозапалення, висока продуктивність та
надійність. Лише вони працюють з пріоритетом на колонку. Тобто взимку ви
відкручуєте кран з гарячою водою, котел перестає працювати на нагрів приміщення,
а працює лише на нагрів води в крані. Так три ванни підтряд - і помітно зимніше. І
також недоліком є те, що мінімальна теплова потужність є десь на 80 квадратиків
вашої площі, а якщо у вас менше?
Тоді оптимальним вирішенням вашого тепла взимку буде поєднання газової колонки
та газового конвектора.
Про них згодом.Nazar - 21-10-2003 у 09:55
Газові конвектори. Пристрої згорання газу, які ставляться під (біля)
вікон та інших джерел втрати тепла з виводом продуктів згорання безпосередньо
через стінку.
Газ підводиться до них трубами згідно вимог (там їх так сторінок на сім,
пам"ятаю лише про відсутність різьбових з"єднань і обов"язковими
зварними). Такого широкого вибору по розмірам та потужностями, як у стальних
радіаторів. Найчастіше градація йде однаковими розмірами і по потужності йдуть
1,2,3КВТ. Здебільшого на ринку зустрічаються ужгородського та якогось з
венгерських заводів. Ціни 700-1500 грн, дизайн такий посередній. Скажімо двокімнатну
квартиру таким способом можна обігріти, стратившись 2000-2500 грн включно з роботою.
Можна взяти в кредит.
Залишається обігріти воду.
Воду гріти можна різними нагрівачами, найекономніші з них то накопичувального
типу (бойлери). Але почнемо з газових колонок.
Ці протічні нагрівачі існують в світі вже досить давно (пам"ятаю Бошівці
привозили на виставку колонку стару як світ, але робочу, Х"юго Юнкерс). Колонки
бувають також багатьох типів та цінових категорій, але градують майже у всіх
виробників однаково.
Спочатку йдуть колонки із п"єзо запальником та найменшої потужності, то десь 11
л/хв. В мене така стоїть, і ще жодного разу на повну потужність не працювала, бо
тиск води в мережі ще менший. До речі, про тиск. Тиск мусить бути! Для колонок він
менший - від двох метрів перепаду рівневих висот, а от для бойлерів від 4. Це
важливо для тих, хто має бак запасу води підвішаний десь під стелею. До речі, таку
колонку у кредит можна придбати за 45 грн/міс. Орієнтовна вартість 1100 грн (базар від
900).
Далі йдуть моделі третього покоління, із запалом на батарейках. Навідміну від
першого, де п"єзоелемент має свій ресурс, і відповідно коли він зношується
потрібно міняти весь блок, то в цих міняють лише батарейки. Ціни десь 1500-1900грн.
Четверте покоління, то колонки з системою запалення на турбінках. Вже ніяких
батарейок та п"єзів, вода сама розкручує елемент запалення та запалює колонку.
Значно дорожчі. Також є колонки з викидом продуктів згорання через стінку
"Турбо". Вони десь вартують від 2000 грн.
Накопичувальні нагрівачі є більш економними, але займають більше місця. Бувають
газові та електричні. Літраж від 10 до 300л. Принцип такий, що вода постійно є
всередині, вона гріється певний час і потім ви холодною водою витісняєте гарячу,
на виході змішуючи до робочої температури змішувачами. У Львові можна зустріти і
такі унікальні пристрої, як так звані "безтискові". Це бойлери, які даються до
того, щоби злити з них їх запас води, коли її немає в крані. Але це їх і єдина
корисна функція, решта негативні. По-перше покриття внутрішнього баку. Воно
градує з ціною, діляться на з дворічною гарантією від корозії (звичайна емаль),
трьох-п"яти річною гарантією (емаль з хорошим коефіцієнтом розширення), та
семирічні (титанова емаль). Та от в "безтискових" воно руйнується із злиттям
води в декілька разів швидше, тиску в крані з водою все одно немає, вода зливається
маленькою струйкою, забір води йде знизу. Останнє найгірше, бо щоб отримати в
крані гарячу воду, слід чекати чи не три години, як раз стільки часу, скільки
львів"яни мають воду згідно графіку. А далі знову - води немає.
Ціни на 80-100 літрові нагрівачі (це найпопулярніші) відрізняються від покриття
внутрішнього баку та наявності так званих "навертів" від 600 до 1500 грн, газові
від 1200 до 2500 грн. Найчастіше зустрічаються нагрівачі Арістон від Мерлоні
Термосанітарі груп, та Електролюкс.Рост - 21-10-2003 у 10:15
Назаре, дуже дякую, це дійсно хороша інформація!Nazar - 21-10-2003 у 10:49
Ну що ж, є стимул продовжувати
Нема газу.
Нема газу, є лєктрика. Тоді найбільш прийнятним буде система конвекційних
радіаторів та електрокотли. Тут навіть ніякої конкуренції - наш Дніпропетровськ
своїми двома заводами випускає котли ЕКО довільної конфігурації та Титан. Титани
програють дизайном, автоматикою, чистотою заводських умов збірки (працюють в
приміщенні колишнього дитячого садку) але виграють ціною. Натомість Еківські
котли бувають навіть з помпами та розш. бачками. Але найкраще ці компоненти брати
окремо до свого проекту за порадою інсталятора. До речі останні - то є
найефективніше джерело отримання інформації. Вони однозначно опираються на
якість, бо ж нікому не кортить в сезон, коли роботи і в третю зміну вистачає, ще й
ходити по рекламаціям. Тому ці хлопці завжди порадять щось провірене та надійне.
Помпи добре брати виробників Віло або Грюндфос, то так від400 до800 грн, бачки від 40
до 400 грн. Котли потужністю до 24КВт!!! коштують від 600 до 1300 грн. Можна застосовувати,
як от вказував NetGuy, баки непрямого нагріву води зацикьовані в систему, але то
добре виключно при роботі системи з помпою.
А от коли нема і лєктрики силової, тоді можна скористатись автономними
каталітичними нагрівачами. Працюють на балонному газі, який згорає на
каталітичній решітці. Переважно зустрічаються трьохкіловатні моделі китайських
та іспанських виробників.
Одного балону газу (27л, це такий , який ховається у нагрівачі всередині) вистачає
від одного тижня до одного місяця. В рекомендаціях радять обов"язково
провітрювати приміщення, щоби виходили якісь продукти що втікають крізь фільтр,
та й щоби поступав кисень. Вони випалюють багато кисню, рекомендують тримати
постійно якусь посудину з водою для зволоження приміщення шляхом випару. Ціна
таких нагрівачів 500-1200 грн без балону, балон 97грн.
Також можна згадати про каміни та котли, що працюють на дровах-тирсі-вугіллі.
Бувають каміни "Турбо" але для них тре електрику. Найбільше моделей
пропонують Чехи.
Ціни 2500-9000грн.
Є ще такі нагрівачі, як Болер"ян. Це умовно кажучи діжка з виходом в димовивід,
яка ззовні обварена дводюймовими трубами у вигляді дужок з низу вверх. Внаслідок
згорання тирси-дрів-вугілля (переш краще) у трубах створюється конвекційна тяга,
вони всмоктують знизу холодне повітря і з силою виштовхують гаряче. Сам з того
дивувався, коли гаряче повітря дуло як з вентилятора. Болер"яни бувають різних
потужностей та об"ємів, середні ціни від1000 до 3000 грн.
Далі буде, якщо похвалять.Рост - 21-10-2003 у 12:09
Народ, а ну всі збіглися хвалити Назара!
Я вже хвалю!
Ні, без жартів, я навіть не сподівався отримати такий серйозний розвиток цього
треда! Андрій Пелещишин - 21-10-2003 у 18:01
Хто, хто, а Назар може дуже багато корисного до цього розділу додати. З профайлу
можна було б здогадатисяNazar - 21-10-2003 у 18:07
Та нє, я більше по інструменту (то так само до Господаря можна віднести). Якщо є
питання то питайте в мене, або Олексія, він також багато про інструмент знає.
Завтра поговоримо про конвектори електричні та тепловентилятори.
І про профайл. Я в жодному випадку не загітнувся на щось, що може мені принести
прибуток, тому це ніяка не реклама. Це власні враження від отриманої інфи.marco - 21-10-2003 у 23:52
Цитата:
Першим відправив користувач Nazar Котли - виходячи вже з відомої теплопотужності та функційності на ринку
представлено багато різних виробників та торгових марок. Найчастіше
зустрічаються котли відчизняних виробників (кКрасилів та Житомир).
На правах реклями, але до теми
Новий сайт Красилівського МБЗ - http://kmbz.com.ua/
Вони обіцяли найближчим часом актуалізувати інформацію і додати нові моделі.Nazar - 22-10-2003 у 08:16
Красилів на ринку представлений двома заводами - Агрегатний та Машинобудівний.
Останній виїзжає на вдалій народній рекламі першого. Є і свої переваги, але от
інсталятори чомусь завжди вимагають котли Агрегатного заводу з Білоцерківською
автоматикою. Досить вдале поєднання (Я ними не торгую, тому можу хвалити), різниця в ККД з імпортними мінімальна. Ще би
дизайн та надійність якось підкрутити, то взагалі було б №1.
Електроконвектори та тепловентилятори. І перші і другі є досить недешевими в
своїй експлуатації. Але зато недорого коштують, порівняно з іншими засобами
обігріву.
Тепловентилятори найкраще підходять до додаткового обігріву, часто можна
зустріти в офісах під ногами. Рідше зустрічаються конвекційні комбіновані
тепловентилятори, на яких проходить базовий обігрів приміщень. Є
тепловентилятори з закритим та відкритим елементом розжарення, закриті дорожчі і
їх можна ставити у вологих приміщеннях (ваннах, санвузлах тощо). Є також
промислові тепловентилятори та теплові гармати. Останні найчастіше
використовують на будовах та великих ангарах-складах, працюють на рідкому паливі,
в т.ч. дизпаливі. СО2, яке виділяється внаслідок горіння якнайкраще імпонує
процесу карбонізації вапна, тому підігріти такою штукою штукатурочку - миле
діло.
Ціни десь такі:
Підстільні (офісні) - 90-180грн(що дешевше, то не вартує уваги).
Конвекційні - 110-350грн настінні моделі від 1 до 3 КВТ, і також 300-450 грн моделі з ДУ,
ззовні схожі на "кондюки".
Комбіновані - 190-300 грн.
Промислові:
електро - 800-1300 грн;
рідке паливо - 1000-5000грн.Рост - 28-10-2003 у 11:36
Добре, Назаре. Ще таке запитання - а який рівень електроспоживання цих котлів? Адже
у нас люблять виключати електропостачання коли заманеться. Чи можна забезпечити
якесь автономне джерело? Щось типу UPS`а.
А то мерзнути в темряві - це вже занадто Nazar - 28-10-2003 у 12:37
Найчастіше використовують автомобільний акумулятор в поєднанні з інвентором на
220В. В середньому насос споживає 100-200 Ват, тому можна і упс, але щоби тримав більше
двох годинЮрій Сєров - 12-10-2010 у 12:50
Перепрошую, що займуся "копанням могил", але питання безпосередньо стосується
цієї теми.
Є твердопаливний котел. З електронасосом, який забезпечує циркуляцію води в
системі. Потужності насоса не знаю, але припускаю, що він десь має 200 Вт.
Необхідно забезпечити його безпечну роботу у випадку відключення електроенергії
протягом декількох годин.
Перше, що спадає на думку - УПС. Але, якщо брати УПС, такий як для комп'ютера, то
необхідно ставити ще перетворювач. Чи витримає комп'ютерний УПС таке
навантаження. Ніби ще є спеціальні УПСи з гелевими акумуляторами і т.п.
Хтось в курсі як це зробити і орієнтовні ціни?