Далі йде моя особиста думка щодо типових й традиційних помилок у Веб-дизайні.
Цікаво було б почути й прочитати ваші думки з цього ж погляду.
На мій погляд, основні помилки в Веб-дизайні виникають через зміщення понять.
Замість оригінального design (проектування) почали розуміти усе що завгодно (а в
першу чергу візуальний дизайн та верстку). Типовий приклад: три книги російського
видавництва мають однакову назву "Веб-дизайн", а присвячені зовсім різним
питанням (одна - про юзабіліті, друга - про красу, третя - про життєвий цикл). Далі
згідно з усталеною уже на наших теренах неправильною термінологією розумітимемо
під дизайном візуальний дизайн сайту. Проте ми не забуватимемо, що головне -
зручність сайту для користувача. Отже помилки .
Перша помилка - сайт робиться "для себе".
Я не раз стикався зі ситуацією, коли замовник оцінював сайт з погляду
"сподобався - не сподобався". У результаті з'являються на світ
"кольорові уродці", в яких усе блимає, мругає, бігає. Типовий приклад - сайти
українських пивоварних компаній. Впасти можна! Очевидно затвердження сайту
здійснювалося по принципу "директору сподобалося", а на рішення - 3 хвилини.
Сайт може власнику не подобатися, він може викликати відразу, але він повинен
задовільняти потреби користувачів!
Друга помилка - даремна трата зусиль.
Переконаний, що розробка елементів оформлення більшісті сайтів та програмування
з'їли незрівнянно більше часу, ніж наповнення сайту корисною та цікавою
інформацією. Content is King! Користувачу потрібна на сайті інформація, і все інше
повинне лише вести користувача до неї. Тобто, неможливо створити якісний сайт без
якісного наповнення. У дотичності до сайтів-форумів, блогів та інших, які
наповнюються самими відвідувачами, твердження про пріоритет змісту
трансформується в наступний: Основні зусилля розробників сайту повинні бути
спрямованими на формування спільноти сайту та залучення до нього цікавих та
корисних авторів.
Третя помилка - сайт загубився в Інтернеті.
Кількість сторінок в Інтернеті уже в сотні разів перевищує число користувачів.
Більшість сторінок ніхто ніколи взагалі не відвідає! Абсудно тратити сили та час
на офомлення та наповнення сайту, якщо це виявиться нікому не потрібним. Автори
сайту повинні чітко усвідомлювати яким чином відвідувачі можуть потрапити на
сайт і максимально їм у цьому сприяти. Тут і адаптація під пошукові системи, і
розкрутка сайту, і реклама і багато іншого.
Четверта помилка - вага сайту.
Сайти часто просто перенасичені зайвою графікою, мультимедіа тощо. Кожен
об'єкт сайту повинен мати чітке обгрунтування свого існування! А не просто
"він тут є бо прикольно виглядає". До речі, по "важкому сайту" можна зразу
сказати що він нікому не потрібен. Інакше висока відвідуваність заставила б
власників подумати над його полегшенням (трафік завжди коштуватиме гроші).
П'ята помилка - вступна сторінка (splash page). Це просто жах! Заставляти людину
вантажити зайву сторінку лише щоб потішити своє его та похвалитися володінням
Photoshopу чи Flash! Я вже мовчу про втрати в пошукових системах та витратах трафіку. До
речі, дуже часто після красивої обкладинки слідують примітивні та кострубаті
сторінки (правильно, адже час і сили скінченні - десь перепрацював, десь
недопрацював).
П'ята помилка - вступна сторінка (splash page).
Це просто жах! Заставляти людину вантажити зайву сторінку лише щоб потішити своє
его та похвалитися володінням Photoshopу чи Flash! Я вже мовчу про втрати в пошукових
системах та витратах трафіку. До речі, дуже часто після красивої обкладинки
слідують примітивні та кострубаті сторінки (правильно, адже час і сили скінченні -
десь перепрацював, десь недопрацював).
Шоста помилка - графічні лінки, лінки в Flash та JavaScript.
Це просто "підрізка" сайту в пошукових машинах та неповага до користувачів,
які працюють в "економному" режимі. Особливу відразу у мене викликають
випадаючі та вкладені меню. Крім технічного "бруду" вони ще й вкрай незручні
та складні для пошуку потрібного переходу.
Сьома помилка - погані тексти та матеріали.
Дуже часто на головній сторінці можна зустріти інформацію про директора, про
нагороди, про те "які ми круті", фото з останнього пікніка працівників фірми
та багато іншого, що відвідувачу потрібно в останню чергу.
Восьма помилка - перенасичення сайту банерами та
рейтинговими кнопками.
Але якщо банери ще можна якось виправдати (прибуток може з того якийсь є), то
кнопки лічильників часто є зайвими. Одна, дві -нехай, але деколи таке враження до
сайт робили справжні колекціонери (можна і 5 і 10 кнопок побачити).
Дев'ята помилка - безмістовні заголовки (теги Title).
Заголовок має бути інформативним та унікальним для кожної сторінки, а то подеколи
можна навіть текстове графіті в заголовках зустріти.
Десята помилка - гонитва за оригінальністю.
Сайт повинен "грати по правилах". Є усталені назви розділів, є традиційні
структури сторінок та використання шрифтів. Відступ від стандарту - хамство по
відношенню до відвідувача. Він на сайті не для того, щоби оцінити вашу
оригінальність, а для того, щоби швидко та легко знайти потрібну інформацію (один
мій знайомий дужееее довго шукав форум на одному львівському сайті. Він точно
знав, що форум там є, але неочевидна назва форуму просто ставила його в тупик. Ну
він людина наполеглива та кмітлива. Здогадався! А 90% інших напевно ні ...)
Одинадцята помилка - "криві адреси".
Часто адреси сторінок виглядають як безмістовний набір символів. У більшості
випадків адреси сторінок можуть бути вдосконалені та спрощені. Для цього
вимагається лише акуратність та використання спеціальних але доступних засобів.
Особливим паскудством є чіпляння коду сесії, тоді коли в цьому немає жодної
необхідності. Як висловився один російський фахівець "посетитель подцепил
сессию". Про пошукові системи також можна забути. А якщо вони (роботи
пошуківців) нагадаються, то можуть і сайт випадково знести (загубившись в адресах
сторінок).
Ну на сьогодні досить. Не хотів щоби вийшло 10 як у Нільсена. Якщо ще щось придумаю -
допишу. Цікавою також є і ваша думка.
----------------
Оригінал статті розміщено тут - http://apele.ridne.net/papers/dislike.html
Цей матеріал може бути розміщений на інших сайтах лише за умови вказання
авторства та посилання на цю сторінку та оригінальну сторінку.
Передрук поза WWW можливий лише за згодою автора (моєю).