1. Гомер - Іліада
Жодне з численних літературних творів стародавності не зробило такого сильного
впливу на подальший розвиток світової культури, як безсмертні поеми Гомера
"Іліада" і "Одіссея".
2. Чарльз Діккенс - Пригоди Олівера Твіста
У цьому романі - класичному зразку світової літератури - Чарльз Діккенс створює
багату галерею виразних образів, серед яких хитромудрий і підступний Фейгіне,
винахідливий Джек Доусон, або Проноза, холоднокровний вбивця і грабіжник Білл
Сайкс ... І, звичайно ж, образ самого Олівера Твіста , маленького, безпритульного
сироти, що намагається вижити в безжальному світі.
3. Джейн Остін - Гордість і упередження
Гордість жінки, практично убогої і абсолютно вільної - у своїй бідності, у своїй
іронії, в силі свого характеру ... Чи є щось рівне такої гордості? .. Упередження
жінки, майже не здатної вже за звичкою відповісти ударом на удар, повірити в
щирість чоловічого почуття і перестати про це думати. Це - "Гордість і упередження"
Джейн Остен. Книга, без якої зараз не існувало б, напевно, ні "психологічного"
роману, ні "феміністської" літератури, ні - попросту - "елітної" прози як такої!
4. Йоганн Вольфганг Гете - Фауст
Це - "Фауст".
Книга, яку - нехай мінімально, нехай хоча б "цитатно" - знає кожен.
Трагедія, багаторазово екранізована і досі не сходить з театральних підмостків.
П'єса, про прихований сенсі якій написано сотні книг.
Твір, в якому кожен читач має знайти - і знайде - свій власний, унікальний сенс.
5. Еріх Марія Ремарк - Тріумфальна арка
Це - найкрасивіший з європейських романів XX століття. Роман про любов, війну і
смерть. Це - найсумніший з європейських романів XX століття. Роман про жінку, у якої
немає нічого, крім жалюгідних секундних перемог, - і про чоловіка, що звик до
страху, ненависті та безнадії, як до свого другого "я". Це - "Тріумфальна арка". Роман
про пристрасть, що може і повинна завершитися лише трагедією.
Андрій Пелещишин - 9-12-2014 у 22:06
Сумнівний список... Яке його джерело? Розрив в 26 сторіч і кілька історичних епох
між першою і другою позицією (вони ж у хронологічному порядку) дещо напрягає...
Багато цитат з "Фауста" по пам'яті наведете? Петро Гончар - 10-12-2014 у 15:08
Та так строго не екзаменуйте, пане Андрію, бо відлякаєте взагалі.
А те, що потрібно вказувати джерело, звідки почерпнуто такі дані, це правильно.
А, загалом, існує безліч рейтингів, великих і маленьких, а прислухатися до них,
справа кожного особиста...
Ось, наприклад, один із таких рейтингів існує на zaxid.net, де широко відомі люди пропонують своїх найдорожчих
серцю 5 книжок до прочитання.
Отже, 5 найкращих і найцінніших книжок, що їх запропонував письменник, публіцист і
громадський діяч Андрій Кокотюха:
- Ярослав Гашек "Пригоди бравого вояка Швейка",
- Чарльз Буковські - практично всі його твори можна читати,
- Ю Несбе „Кажан”, „Леопард”,
- Сергій Довлатов „Компроміс”,
- Микола Гоголь „Вій”
На zaxid.net є ще більше рейтингів від інших визначних людей, однак Кокотюха, на мою
думку, витримав половинну позицію (50/50) у співвідношенні
„суб'єктивно-об'єктивно”, в той час як інші автори скотилися до суб'єктивізму, та
й пафосу їм не позичати, свою ніби-то високу культуру так і виставляють
на-показ...
P.s. З усіх цих творів читав тільки Гоголя й Гашека. І від себе додам, що твір з
чеської Степан Масляк переклав ідеальною почасти літературною, почасти
розмовною українською мовою, якою б мали послуговуватися в повсякденному житті
всі українці, принаймні україномовні. Ну, а образ українця, ще додам, Гоголь
розкриває в іншому своєму творі „Втрачена грамота” - оцей гуляка-запорожець у
червоних як жар штанях і той інший козак, що різався з нечистою силою в карти.
Перекладені українською твори Гоголя рекомендується читати у перекладі Лесі Українки або відредагованими Іваном Малковичем у виданні його ж
видавництва, а не з того збірника, що є постійно у продажі з мультяшним козаком
верхи на чорті на обкладинці.Андрій Пелещишин - 10-12-2014 у 18:56
Якщо відліковувати нові епохи, то:
"Гільгамеш" - початок світової літератури в принципі.
Якщо є грецькі епоси, то повинні бути і індійські - Рамаяма та інше.
Якщо можна фольклор, то має бути "1001 ніч".
А якщо головорити про великі жанри, то не можна в принципі не поставити в ряд
Есхіла, Софокла, Езопа, які започаткували і трагедію і байкарство. Це не якийсь
феміністський роман.
Щось новіше.. Тоді лицарські твори - "Пісня про Роланда", "Трістан та Ізольда". Ну і
Сервантес як могильник цього жанру з "Дон Кіхотом". А Шекспір де?
19 століття? Якщо вже жіночий роман - явище, то вже краще Дюма "Віконт де Бражелон" -
це тоді мегаявище
А де хтось з великих російських класиків - Достоєвський, Чехов, Толстой? Де Кафка?
Чапек теж заслуговує на згадку зі своїми геніальними передбаченнями. Де Марк
Твен?
А якщо брати напрями поменше (аля "феміністичний роман") - то тут взагалі тьма
авторів. Від детективів до наукової і ненаукової фантастик і тп.