Форум Рідного Міста

Чи залишаєте ви чайові у кафе та ресторанах?

Соломія Федушко - 20-6-2012 у 23:39

Цікаво, чи у нас, в українців, вже виробилась звичка "дякувати" офіціантам.

vovka - 21-6-2012 у 00:09

в мене ще не виробилася, і недуже виробляється.
нерозумію для чого це.. це ж робота в них така.. гроші за це отримують. чому я ще маю доплачувати за просто виконану роботу, якщо я і так це опплачую в ціні страв ? краще нехай директор закладу підніме ціни і включить це в ціну. в ресторанах цього і так небуде замітно. зате виглядатиме цивілізованіше, а не схоже на хабар. :)

Demyan - 21-6-2012 у 07:33

це двояке питання. В багатьох країнах це є стандартний процент від того що ти замовив. Деколи навіть вписується сума в чек. Питався в деяких власників закордону чому саме так, як вони ставляться і почув відповідь:

"це є робота офіціанта, слідкувати за якістю я не можу, тому в інтересах офіціанта полягає якісно виконати роботу - щоб клієнт був задоволений, лишив чайові (тобто зарплату) і знову прийшов. Я (власник) даю йому плацдарм для роботи - його зарплата залежить від нього і в його руках - як обслуговує стільки і отримає з/п та відвідувачів."

В принципі я згідний з тим і це дуже правильно. Якщо працює офіціант за принципом - отримує оклад - то відповідно і ставлення буде таке. Яка різниця скільки клієнтів - Чим менше тим краще :), всеодно з/п отримую таку як є, ну хіба почне зовсім хаміти і звільнять.
Наші люди взагалі дикі та різні щодо того - одні дають щоб просто перед кимось вимахнутися, інші - особливо ті які приїжають за кордон і не знають їх правил чайових (в країнах вони різні), діють за принципом (сам чув) - кажуть з самого початку, мол "будеш добре нас обслуговувати лишу хороші чаойві" - що зводить в ступор офіціанта, особливо коли це визначено в % і вноситься в чек.

Andreas - 24-6-2012 у 13:01

Завжди залишаю. Ну, за нечастими виключенями по причині хамства чи наплювательського відношення до своїх обов"язків.
В житті не бачив чайових, що включені в рахунок. То ж добровільна справа! Хочеш - давай, не хочеш - не давай.
Шановний Дем"ян, може, сплутав чайові і т.з. "вартість обслуговування"? Таке я в Італіі, в Мілані кілька разів бачив. Йдеш собі по вулиці, обабіч кафешки, ціни... краще не називати. Раптом - БАЦ - кафешка з буквально половинними цінами. Ура! Сідаєш за столик, офіціант приносить чудову піцу, чудове пиво.... Рахунок. Ціни на їжу співпадають до копійки, а до того - майже 100%на накрутка - та сама "вартість обслуговування". І платити треба обов"язково. В меню дрібненькими буквами італійською написано "Вартість обслуговування не включена".
Добре, що водій автобуса, що нас віз, попередив про таке. А то б точно нарвався...

Ярема П. - 24-6-2012 у 15:58

Залишаю чайові, якщо якість обслуговування була на рівні. Деколи буває, що їда не дуже, але офіціант в цьому не винен - претензії до кухаря.
Бачив я і рахунки, де ти сам (!) дописуєш суму чаєвих (є там окрема графа) і даєш картку для сплати, вони тоді будуть включені в загальну суму. Таке розповсюджено в штатах. Але так щоб відразу включені - ні разу не бачив. Якщо Дем’ян з таким стикнувся, то краще хай розкаже де, щоб знати куди не треба йти. І дійсно, в різних країнах по різному з чаєвими, але про це вже треба читати в путівниках, що не виглядати недоречно.

Andreas - 24-6-2012 у 17:06

Цитата: Початково розміщене учасником Ярема П.  

Бачив я і рахунки, де ти сам (!) дописуєш суму чаєвих (є там окрема графа) і даєш картку для сплати, вони тоді будуть включені в загальну суму. Таке розповсюджено в штатах.


...і в нас так само, але лише при розрахунку карткою. При розрахунку купюрами або даєш купюру і кажеш "Все в порядку" (тобто, не треба здачі), або "Здачі стільки-то" (коли номінал купюри набагато перевищує рахунок).
А прибиральницям в отелях просто лишаю єврик на столі. В олл-інклюзивних (англ. all inclusive) барах прямо на барній стойці стоїть спеціальне відро - туди дрібні гроші час від часу зсипаємо.

Ярема П. - 24-6-2012 у 21:18

При розрахунку готівкою само собою, в книжечку з рахунком щось та ся вкладає :cool: