Цікаво, чи у нас, в українців, вже виробилась звичка "дякувати" офіціантам.vovka - 21-6-2012 у 00:09
в мене ще не виробилася, і недуже виробляється.
нерозумію для чого це.. це ж робота в них така.. гроші за це отримують. чому я ще маю
доплачувати за просто виконану роботу, якщо я і так це опплачую в ціні страв ?
краще нехай директор закладу підніме ціни і включить це в ціну. в ресторанах цього
і так небуде замітно. зате виглядатиме цивілізованіше, а не схоже на хабар. Demyan - 21-6-2012 у 07:33
це двояке питання. В багатьох країнах це є стандартний процент від того що ти
замовив. Деколи навіть вписується сума в чек. Питався в деяких власників
закордону чому саме так, як вони ставляться і почув відповідь:
"це є робота офіціанта, слідкувати за якістю я не можу, тому в інтересах офіціанта
полягає якісно виконати роботу - щоб клієнт був задоволений, лишив чайові (тобто
зарплату) і знову прийшов. Я (власник) даю йому плацдарм для роботи - його зарплата
залежить від нього і в його руках - як обслуговує стільки і отримає з/п та
відвідувачів."
В принципі я згідний з тим і це дуже правильно. Якщо працює офіціант за принципом -
отримує оклад - то відповідно і ставлення буде таке. Яка різниця скільки клієнтів -
Чим менше тим краще , всеодно з/п отримую
таку як є, ну хіба почне зовсім хаміти і звільнять.
Наші люди взагалі дикі та різні щодо того - одні дають щоб просто перед кимось
вимахнутися, інші - особливо ті які приїжають за кордон і не знають їх правил
чайових (в країнах вони різні), діють за принципом (сам чув) - кажуть з самого
початку, мол "будеш добре нас обслуговувати лишу хороші чаойві" - що зводить в
ступор офіціанта, особливо коли це визначено в % і вноситься в чек.Andreas - 24-6-2012 у 13:01
Завжди залишаю. Ну, за нечастими виключенями по причині хамства чи
наплювательського відношення до своїх обов"язків.
В житті не бачив чайових, що включені в рахунок. То ж добровільна справа! Хочеш -
давай, не хочеш - не давай.
Шановний Дем"ян, може, сплутав чайові і т.з. "вартість обслуговування"? Таке я в
Італіі, в Мілані кілька разів бачив. Йдеш собі по вулиці, обабіч кафешки, ціни...
краще не називати. Раптом - БАЦ - кафешка з буквально половинними цінами. Ура!
Сідаєш за столик, офіціант приносить чудову піцу, чудове пиво.... Рахунок. Ціни на
їжу співпадають до копійки, а до того - майже 100%на накрутка - та сама "вартість
обслуговування". І платити треба обов"язково. В меню дрібненькими буквами
італійською написано "Вартість обслуговування не включена".
Добре, що водій автобуса, що нас віз, попередив про таке. А то б точно нарвався...Ярема П. - 24-6-2012 у 15:58
Залишаю чайові, якщо якість обслуговування була на рівні. Деколи буває, що їда не
дуже, але офіціант в цьому не винен - претензії до кухаря.
Бачив я і рахунки, де ти сам (!) дописуєш суму чаєвих (є там окрема графа) і даєш
картку для сплати, вони тоді будуть включені в загальну суму. Таке розповсюджено в
штатах. Але так щоб відразу включені - ні разу не бачив. Якщо Дем’ян з таким
стикнувся, то краще хай розкаже де, щоб знати куди не треба йти. І дійсно, в різних
країнах по різному з чаєвими, але про це вже треба читати в путівниках, що не
виглядати недоречно.Andreas - 24-6-2012 у 17:06
Бачив я і рахунки, де ти сам (!) дописуєш суму чаєвих (є там окрема графа) і даєш
картку для сплати, вони тоді будуть включені в загальну суму. Таке розповсюджено в
штатах.
...і в нас так само, але лише при розрахунку карткою. При розрахунку купюрами або
даєш купюру і кажеш "Все в порядку" (тобто, не треба здачі), або "Здачі стільки-то"
(коли номінал купюри набагато перевищує рахунок).
А прибиральницям в отелях просто лишаю єврик на столі. В олл-інклюзивних (англ. all
inclusive) барах прямо на барній стойці стоїть спеціальне відро - туди дрібні гроші час
від часу зсипаємо.Ярема П. - 24-6-2012 у 21:18
При розрахунку готівкою само собою, в книжечку з рахунком щось та ся вкладає