Форум Рідного Міста

Д-Технологія: ISO 9000 в дистрибуції FMCG.

Вадим Петриченко - 6-9-2007 у 08:57

На сайті представлений комплект матеріалів, що визначає технологію роботи дистрибуторської організації, побудовану на принципах ISO 9000:
Ласкаво прошу завітати й висловити враження, зауваження, тощо.
З повагою.

Андрій Пелещишин - 6-9-2007 у 12:05

пане Вадиме, якщо Ви завітали сюди, щоби розказати нам щось цікаве та корисне про ISO 9000, напевно всі будуть раді. Ласкаво просимо!
Вітаються загальне розяснення, поради початківцям, особисті думки, поради, критика і тп.

Одне не вітається - нав'язлива реклама. Якщо Ви прийшли сюди, щоби прорекламувати сайт, то я би просив цього не робити.

Вадим Петриченко - 6-9-2007 у 18:48

Доброго вечера.
Декілька десятків переглядів за день - це, мабудь, свідчить про те, що тема цікава спільноті. Жодної відповіді - скоріше за все, ще не зібрались з думками. Сподіваюсь, відповіді будуть і ми тоді про все це поговоримо. Себто, про те, що стосується сучасних методів роботи в дистрибуції. Початківці одержать поради (не тільки мої, всіх фахівців, що зайдуть на тему), а я - критику. Ну, власне, того і прагну.
Щодо реклами - зрозуміло, що я буду намагатись витримувати всі наявні правила. Якщо Ви поки що не видалили мого повідомлення, то виходить, що я ще "на межі". Буду триматись.
Дуже цікаво, що Ви зробили попередження "в прямому ефірі" - це, я вважаю, дуже корисно і правильно.

Андрій Пелещишин - 6-9-2007 у 19:44

Мова не йде про "межу". Насправді, тут усі професіонали (в своїй галузі). І ніхто не забороняє говорити про роботу. Навпаки, добрі поради вітаються.
Просто люди не люблять, коли форум перетворються на місце для посиленої самореклами.

Вадим Петриченко - 7-9-2007 у 18:54

Вітаю, пане Андрію.
Ви вже знаєте тепер, що йдеться саме про розгорнуту пораду: що й як можна робити в малому бізнесі для того, щоб наблизити його до рекомендацій ISO 9000. І жодної оплати чи продажу, ну, стосовно реклами.
Будемо тепер чекати на зацікавлених?

Андрій Пелещишин - 7-9-2007 у 22:11

Таке питання.
Навіщо підприємству наближати себе до вимог ISO 9000? Який реальний виграш від цього? Вища управлінська діяльність чи вища привабливість для партнерів? Чи це просто "для галочки"?
І друге питання. Чи відображається цей стандарт на якості продукції? Бо мені здається, що не мав би, але бачу що його скрізь ставлять на продуктах як аналог радянського "знаку якості"

Вадим Петриченко - 9-9-2007 у 10:01

1. Навіщо
Сьогодні найбільш популярний погляд: щоб одержати сертифікат. Моя пропозиція, що зветься "Д-Технологія", полягає в тому, щоб використати стандарт для розвитку будь-якого малого бізнесу.
2. Як впливає на якість
Нажаль... Тобто ідея "має сертифікат - має якість" не спрацьовує. Велика кількість одержувачів сертифікату не відчули різниці. Ну, і їхні споживачі також. Натомість, Кока, Нестле, Проктор і Гембл кажуть про фірмову якість, а Тойота - та взагалі може претендувати на зовсім окреме місце "під сонцем якості". Отже - все дуже неоднозначно стосвно цього зв"язку. Що однозначно, так це те, що якість приходить в результаті велокої роботи і цю роботу треба організовувати: планувати, виконувати певні дії, контролювати їхні наслідки.

Андрій Пелещишин - 9-9-2007 у 10:40

Зрозуміло.
Уточнююче питання - тобто ISO 9000 взагалі про якість продукції не говорить?
Під якістю у цьому питанні я маю на увазі не відповідність внутрішньому виробничому стандарту, а певному баченню характеристик користувачем. Тобто, грубо кажучи, як клали рослинні жири до масла так і будуть класти?

Чого я питаю. Бо на деяких продуктах виробники пишуть про різні ISO 900x і люди часто це сприймають заледве не як гарантію натуральності складників продукту.

І до першого. Як саме ISO 9000 допомагає розвитку бізнесу і чим послуги впровадження стандарту відрізняються скажемо від звичайного аудиту і консалтингу?

Вадим Петриченко - 10-9-2007 у 20:57

ISO9000 подає напрямок роботи у галузі управління якістю.
Тобто якщо я даю поради стосовно того, як держати у порядку всілякий реманент, то я на перший погля не торкаюсь питання якості врожаю. Але де ж ви бачили добрий врожай у поганого господаря? Хоча ідеальний стан сапок і віялок не дає гаранітії щодо результату.
А якість - це і є видповідність або стандарту або уявленням споживача. Уявленням. Тобто, якщо навіть ніде не написано, що від водія в таксі не має відгонити, скажімо, бузком і ще раз бузком, а вам це неприємно, то якість обслуговування вже не на висоті.

А згаданий сайт навертає до цієї методології пересічних бізнесменів, що торгують - ну, чим завгодно. Адже в їх роботі теж існує якість. Така, яка є в уявленнях клієнтів.
Принагідно, можна сказати й про якість обслуговування на інформаційному ресурсі. Хоч я, звісно, далекий від цієї теми, втім, чи може бути добрим обслуговування без доброго дизайну? А без авторського колективу? А без доброго сервера чи то зв"язку? Виходить, що знов маємо справу з системою показників, якою хтось має займатись, якщо прагне видати нагора якісний продукт

Приклад з життя

Вадим Петриченко - 21-9-2007 у 11:41

Один з колег подав приклад: перелік робіт, що має виконати на будівництві. Власне, на реконструкції помешкання з невеличкою крамницею вкупі. Чи може стати в нагоді Д-Технологія? А як же:
http://www.vadimpetr.ho.com.ua/IT/PrKr.htm

Ната Толмачова - 21-9-2007 у 15:45

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Вадим Петриченко
Доброго вечера.
Декілька десятків переглядів за день - це, мабудь, свідчить про те, що тема цікава спільноті. Жодної відповіді - скоріше за все, ще не зібрались з думками. Сподіваюсь, відповіді будуть і ми тоді про все це поговоримо. Себто, про те, що стосується сучасних методів роботи в дистрибуції. Початківці одержать поради (не тільки мої, всіх фахівців, що зайдуть на тему), а я - критику. Ну, власне, того і прагну.


чесно кажучи, з того що я прочитала мені нічого не зрозуміло :)
що таке Д-Технологія з ISO 9000, якщо можна, конкретніше і чим вона може бути корисна будь-якому малому бізнесу?
коли ця Д-технологія з’явилася?

Вадим Петриченко - 21-9-2007 у 15:56

А Ви, панно Нато, заходили на сайт? Чи просто прочитали маленький пост?

Ната Толмачова - 21-9-2007 у 17:28

в тому то річ, що я заходила і нічого толком не зрозуміла :)
поясніть на прикладі: якщо в мене є фірма, які надає бухгалтерські послуги, як я можу використати для себе Д-Технологію з ISO 9000?

Вадим Петриченко - 21-9-2007 у 20:08

Коли Ви купуєте в крамниці майонез чи банку якихось консервів - чи хочете Ви щоб це була якісна продукція? Ну, зрозуміло! А чи існує спосіб пересвідчитись в цьому? Так. Сертифікат на продукцію. Він, цей технічний документ, чітко окреслює ті умови, що роблять продукт якісним.
Добре, це продукт.
Але хтось його привіз в Вашу улюблену крамницю. А раніше до менеджера завітав агент, що погодив кількість, астортимент, терміни й об"єми поставок.
Скажіть, чи ця робота може бути виконана якісно? А не дуже? Так, так! І тоді чудовий продукт, що відповідає всім вимогам якості стає... З будь-якої навіть дріб"язкової причини. Хоча б через недбале поводження з тарою. Або замовлення не того асортименту. Чи недонесення до покупця всієї інформації про продукт, що її треба було б знати.
Отже, все це стосується диструбуції як різновиду бізнесу. І якості вже не товару, а послуги з поширення товару на національному ринку.
Але невже дистрибуція така відмінна, скажімо, від інших видів малого бізнесу. Невже якість в диструбиції досягається методами невживаними для туристичного бізнесу, ремонту приміщень чи то пасажирських перевезень?
Що Д-Технологія забезпечує якість в дистрибуції - це я знаю точно. І про це на сайті. А, от, чи можна ці підходи застосувати в Вашому бізнесі - давайте про це поговоримо.
Згода?
Тоді берем до роботи ту схему, що на головній сторінці - і підставляємо на місце Клієнтів - Клієнтів, а от на місце Постачальників... Якщо Ви працюєте в галузі надання послуг єкономічного аналізу, фінансів і т.ін, то маєте схему загальну для будь-якого бізнесу (а в ній - 8 принципів якості, що може бути порівняно з катехізісом), так от, маєте її адаптувати "під себе". Для цього треба дуже і дуже міцно поміркувати стосовно того, що ж Ви робите, для кого, від кого одержуєте те, що передаєте з додатком власної праці далі... Ну, не налякав?
З повагою.

Ната Толмачова - 21-9-2007 у 22:04

:) ви маєте на увазі маркетинг, мерчендайзинг? менеджмент? все разом?

Ната Толмачова - 21-9-2007 у 22:12

я б сказала що йдеться про консалтинг, якщо ви зачіпаєте так багато питань, не знаю як ще назвати :)

...инг, ...инг, ...инг

Вадим Петриченко - 26-9-2007 у 08:10

Нато, всі ці премудрості дійсно існують. І, що найгірше, всі разом діють "на бідолашну голову" підприємця. Д-Технологія - це вижимка (або навпаки - травяний збір) всіх цих дуже поважних і дуже розлогих наук для потреб дистрибуції.
Даруйте, але я так і не зрозумів - чи Ви на сайт заходили? Бо я намагався там викласти все гранично просто і саме так, як воно проходило впровадження в реальних умовах.
З повагою.

Ната Толмачова - 26-9-2007 у 13:09

на сайт я заходила :)
і здається мені, що "поки ви винаходите новий велосипед, хтось давно на ньому на дачу к....в возить" (с) :)
цей ваш травяний збір і є консалтинг - будь-яка допомога в веденні бізнесу, або частково по певних питаннях або від "а" до "я" по всьому
але менше з тим. можна ще одне питання? чому сайт бізнес-консультанта знаходиться на безоплатному хостингу? :)

Андрій Пелещишин - 27-9-2007 у 06:50

Вадиме, чи стикалися Ви колись з проблемою впровадження ISO 9000 в освіті? Зараз це питання починає потроху підніматися.

Вадим Петриченко - 27-9-2007 у 13:32

На безоплатному тому, що кожен бере з сайту те, що йому треба безоплатно. А чому ж я тоді маю платити?...
Це публічний проект, я там пояснюю чому. Для мене важливіше, щоб про нього знало більше людей, ніж одержати платню за ті компоненти, що можуть вважатись оплачуваними. Наприклад, посадові інструкції чи бізнес-процеси. Зрозуміло, що вони чогось вартують. Моя мета полягає в іншому.
З освітою, зрозуміло, мав певні стосунки (в резюме більш докладно).
Я і зараз працюю в освіті. Корпоративній. Кожного дня когось чогось навчаю. Наприклад, сьогодні: заст.нач. відділу доставки - Єксель, нач.відділу продаж "напрямку 2" - пошта, директор товарного напрямку - тайм-менеджмент. Питання суто практичні, але процес навчання від цього не змінюється. Все за ISO - визначитись з браком компетенції і зліквідувати

В тій освіті, про яку Ви кажете, як можна зрозуміти - вищу, в мене син працює. Так що її атмосферу я відчуваю, мабуть...

Андрій Пелещишин - 27-9-2007 у 19:11

Цитата:
В тій освіті, про яку Ви кажете, як можна зрозуміти - вищу, в мене син працює. Так що її атмосферу я відчуваю, мабуть...

То поділіться будь-ласка, думками з цього приводу. Бо я відчуваю, що зараз починає підніматися хвиля державного офіціозу навколо питання впровадження ISO 9000 у вищій школі.
Мене цікавить не стільки реклама того, що це потрібно, скільки суб'єктивні думки щодо особливостей цього процесу для державних вузів, обсягів затрат ресурсів, зміни в документообігу і тп.

Бо мені вже Болонського процесу вистачає. Якщо і ISO так піде, то я боюся..

Вадим Петриченко - 28-9-2007 у 09:05

Є такий ISO 10015 Управління якістю. Настанови з навчання.
Мабуть, там можна знайти щось стосовно вищої школи також. Мій досвід стосується використання цього стандарту для власних потреб.
Стосовно якості в дистрибуції мені говорити легко, бо це ж буденні справи, що ними я займаюсь кожного дня. Освіта ж...
Загальне ж враження може бути сформульовано так: робота з якістю вимагає певного відчуття міри, такту, чогось на кшталт мизичних здібностей. Бо дуже легко за формальними вимогами стандартів не побачити істини, яка, щоб там ми не казали, завжди складніше будь-яких стандартів. Загальна культура потрібна, якщо можна так сказати. Збалансований світогляд. Не знаю яких ще добирати слів. Але думаю, Ви мене зрозуміли.

Ната Толмачова - 30-9-2007 у 15:18

Цитата:
Оригінальне повідомлення від Вадим Петриченко
Є такий ISO 10015 Управління якістю. Настанови з навчання.


чим "якісніше" стараються вчити, тим гірше виходить, так може ті всі настанови з навчання нічого не варті?
в нас дипломів, в тому числі з відзнакою більше, ніж спеціалістів, а система освіти і далі обростає всілякими стандартами, настановами і т.п.

"давно известно - все гениальное просто. И если вам рассказывают что-то наукообразным языком с применением мудреных терминов, то или этот человек сам не понимает, что говорит, или старается произвести на вас впечатление и задавить своим авторитетом."
Ю.Мороз "Истина в тезисах"
http://www.dikorosi.lv/ru/205


є ще класна книжка Ю. Мороза "Образование", її варто прочитати всім хто має стосунок до системи освіти :)

Вадим Петриченко - 1-10-2007 у 07:59

Мабуть, що так.