Ростислав Пелещишин - 22-10-2002 у 11:42
ПАМ'ЯТНА ЗАПИСКА
1. Місія Світового Банку в складі п. К. Надкарні та п. І. Корабльова мала зустрічі з
представниками влади у Львові та Києві з метою з'ясування стану справ по проекту
та проходження затвердження кредиту для нього. Керівник Представництва
Світового Банку в Україні п. Г. Єджейчек приєднався до місії для участі в зустрічі
з Міським головою міста Львова п. Л. Буняком. Пан В. Хомко, начальник управління
водопостачання та каналізації Держжитлокомунгоспу України брав участь у всіх
зустрічах у Львові. У Львові, представники місії також зустрілись з іншими
представниками адміністрації міста, депутатами міської Ради, керівництвом та
відповідним персоналом Львівводоканалу та його Групи впровадження проекту (ГВП).
У Києві представники місії мали зустріч з п. Г. Семчуком, Головою
Держжитлокомунгоспу України. Представники місії вдячні всім представникам
Української сторони за їх співпрацю та люб'язність. Інформація викладена в
Пам'ятній записці базується на поглядах представників місії та отриманій ними
інформації та підлягає затвердженню керівництвом Банку після повернення міси в
Вашингтон.
Обговорення у Львові
2. Міський голова підтвердив, що місто хоче і підтримує проект та позику Банку.
Однак, після виборів до міської Ради було обрано нових депутатів і деякі з них
підняли питання, які вже обговорювались. Міський голова запросив представників
місії взяти участь в роботі відповідних комітетів міської Ради та її колегії.
Міська Рада планує провести голосування на засіданні 17 жовтня 2002 по питанню
направлення проекту до Уряду України для ратифікації Верховною Радою.
3. Керівник Представництва Світового Банку в Україні зазначив, що роботи по
затвердженню позики вже значно затримуються і додаткові затримки по прийняттю
рішення до 17 жовтня в подальшому піддадуть ризику можливість успішної
ратифікації проекту до кінцевого терміну в листопаді 2002р. Він також наголосив, що
на даному етапі невизначеність є недопустимою - місто повинно чітко та однозначно
повідомити Уряду України, що воно повністю підтримує та хоче проект і відповідну
позику Банку. Всякі подальші затримки та невизначеність продемонструє
відсутність зацікавленості у проекті та його повне блокування з боку міста та
Львівводоканалу, що зробить необхідним для Банку відмовитись від проекту.
4. Представник Держжитлокомунгоспу наголосив, що Комітет вважає проект дуже
важливим для покращення водопостачання м. Львова та прийняв ряд документів з
прискорення його затвердження. Кабінет Міністрів затвердив
проект і встановив строки завершення погоджень для міськвиконкому до кінця
вересня ц. р., а для усіх міністерств і відомств кінець жовтня для наступної
ратифікації Верховною Радою. Невиконання міськвиконкомом своїх строків ставить
під загорозу виконання усіх наступних строків з проекту, які затверджені
Кабінетом Міністрів.
5. Представники місії мали зустрічі з заступниками міського голови та іншими
відповідними керівниками адміністрації міста. Представники місії стурбовані
тим, що навіть на цьому етапі, коли Угода про позику та Угода про проект вже
підписані, виглядає так, що існують різні думки щодо розміру та обсягу робіт
проекту, а також стурбовані необхідністю виділення коштів для місцевого
співфінансування проекту. Як було обговорено на зустрічі з міським головою, місто
та Львівводоканал повинні підтвердити їх повну та чітку підтримку проекту та
позики, в іншому випадку для Банку буде неприйнятним продовжувати подальші
роботи по проекту.
6. Керівники адміністрації мірта також запитували, чи (і) можна зменшити розмір
позики при економії коштів по проекту, та (іі) чи підлягають змінам виділені суми
по різних категоріях витрат в Додатку 1 до Угоди про позику, чи існує можливість
перерозподіляти суми. Представники місії підтвердили, що розмір позики може бути
зменшений, якщо виникне економія коштів по проекту без впливу на погоджені цілі
проекту та якісних вимог по проекту. Стосовно перерозподілу коштів, місія
зазначила, що після набуття позикою чинності, під час впровадження проекту
перерозподіл можна зробити, якщо змінюються обставини і є добре обгрунтування
для такого перерозподілу сум в межах категорій, наприклад економія коштів в одній
категорії та допустимі перевитрати в іншій категорії. Однак, до набуття угодами
чинності в них не можна вносити ніяких змін.
7. Місія відвідала засідання інженерного та фінансового комітетів Львівської
міської Ради. Одне, що турбувало обидва комітети це повернення позики Банку та її
вплив на збільшення тарифів. Місія надала аналіз (Додаток 2), який засвідчив, що
повернення позики Банку (обслуговування боргу складається з річних відсотків та
повернення основної вартості позики) значно не вплине на збільшення тарифів та
фінансові можливості населення. Крім цього, проект призведе до значного
зменшення енергоспоживання та ефективного управління експлуатаційними
витратами, що вивільнить кошти, набагато більші ніж ті, які потрібні для
повернення позики. При покращенні рівня збору платежів від населення та економії
коштів по проекту збільшення тарифу буде обмежене. Проект також допоможе досягти
повільного збільшення тарифів (в порівнянні з тим, який потрібен без впровадження
проекту) оскільки він дасть можливість на економію коштів на електроенергію та
інші операційні витрати. Обидва комітети з задоволенням прийняли до уваги
роз'яснення місії.
8. Місія також відвідала засідання колегії голів депутатських комісій міської
Ради та з задоволенням відмічає, що виступаючі члени колегії висловили сильну
підтримку проекту за очікувані вигоди для мешканців Львова.
Обговорення в Києві та наступні кроки
8. Місія мала зустріч з Головою Держжитлокомунгоспу . На ній було підтверджено, що
Держжитлокомунгосп обговорить ситуацію з міським головою та відповідними
урядовими колами та візьме участь в подальших обговореннях у Львові, включаючи
засідання міської Ради 17 жовтня 2002р.
9. Подальші кроки стосовно просування проекту, включаючи його ратифікацію
Верховною Радою, будуть визначені відразу після прийняття рішення міською Радою,
яке заплановане на 17 жовтня 2002р.
Київ/Львів
11 жовтня 2002р.